Posted by: Rikke | 18. januar 2011

Og hvad så med ….

Når jeg fortæller nogen om vores beslutning og eventyr, er der er en række spørgsmål som praktisk taget bliver hver gang, og stillet i nogenlunde samme rækkefølge – så her kommer de og svaret for eftertiden:

Hvad gør I med lejligheden?

Planen er at lejligheden skal fremlejes. For at have mest muligt styr på det og mindst muligt besvær, valgte vi at bruge et bureau.

Jeg håber på, at det lykkedes dem at få lejligheden lejet ud inden vi rejser, da vi her, en uges tid før afrejse og 1½ måned inde i vores aftale med bureauet, endnu ikke har fået lejligheden lejet ud.

Vi har låst et værelse af og har stillet vores private ting derind, men ellers lejes lejligheden ud møbleret.

Hvad med jeres arbejde herhjemme?

Jeg har sagt mit arbejde op og min kæreste har fået et års orlov fra sit arbejde.

Hvad med jeres katte?

En af vores venner passer kattene. Familien vil rigtig gerne have husdyr og så en mulighed for at få det prøvet “gratis” af. Kattene har været til prøvepasning der og familie og dyr ser ud til at trives sammen.

Kattene er af racen “Ragdolls” og det er en race, der modsat mange andre kattetyper godt kan tåle at blive flyttet rundt på. Fra livet med os, er de vant til at være både i lejlighed, nyttehave og sommerhus.

Hvad skal I lave dernede?

Ja, jeg skal jo [ læs med her…] og min kæreste skal arbejde som dykkerinstruktør hos Werner Lau, der er en international dykkervirksomhed, med base i Tyskland.

Hvad med økonomien?

Min kæreste kommer til at tjene noget dernede som dykkerinstruktør. Efter danske forhold er det mest en erkendtlighed, og vi regner med at hvis vi skal leve ordentligt, må vi selv spæde noget til.

Jeg har en opsparing som kommer til at lægge ryg til mine fornødenheder – men alt i alt synes jeg at det er givet godt ud, hvis jeg kommer hjem som en mere afklaret person.

Vi ser det her som et sabbatår og klar over at vi nok kommer rigere hjem på oplevelser end på pengepungen.

Hvor skal I bo dernede?

Det ved vi ikke. Vi har købt en uspecificeret rejse derned, har nogle telefonnumre til nogle formidlingsbureauer og en aftale med en af dem om at vi skal ringe når vi er landet … og en uge til at finde noget.

Vi har valgt at gøre det på den måde, da vi ikke på forhånd ved hvor vi helst vi bo …. og håber på at det har været den rigtige måde at gribe det an på.

Skal I ned og være haj-fodder?

Nej.

Sandsynligheden for at ende i et hajangreb er stadig langt mindre, end sandsynligheden for at dø i trafikken hjemme i Danmark.

2010 var åbenbart et år med rekordlav trafikdrab i Danmark “kun” 272 mistede livet og mens talen om hajangreb stadig var ret intensiv, kunne jeg medio januar læse, at 8 var døde i trafikken i 2011.

Og set i det lys, så er der markant højere sandsynlighed for at jeg overlever 2011, ved at opholde mig i Det (blod)røde hav – end ude i den ganske danske trafik.

Hvad siger jeres familie?

Vores familie er helt overordnet ok med det. Nogen mere end andre. Men alle synes at det godt at min kæreste lever sin drøm om at være dykkerinstruktør ud og at jeg får tid og ro til at finde ud af hvad jeg vil.

Glæder I jer?

Ja.

(Og jeg glæder mig her og nu til at få slappet af, for de sidste 2 måneder har godt nok været hårde. Desværre er det ikke sådan, at man bliver kurreret for stress, ved at sige sit arbejde op og tage en beslutning om at rejse. Der er ingen tvivl om at stressen stikker sit grimme fjæs frem og overtager min krop også i denne tid.)

Skriv et svar

Kategorier

