Posted by: Rikke | 3. februar 2011

Nede under overfladen

Var ude og dykke i går.

Indtil da er min tid gået til praktiske opgaver som at skaffe visum, der var udeblevet fra passet, lejligheder der skulle kigges på, afstande der skulle tjekkes ud, værelser der skulle byttes rundt og ting der ligger og flyder over det hele. 130 kg bagage spredt ud i et hotelværelse.

Men i går var jeg ude og dykke.

Og jeg kunne godt se hvorfor Sharm el Sheikh i tidernes morgen er blevet så berømmet. Det er nogle flotte formationer og de koraller der er, er fine og fiskene ligeså.

Og det var dejligt at være ude igen og nemt når det er fra båd og “kun” i en 7mm – og heldigvis var rutinen med mig og da jeg dykkede sammen med to, med betydelig mindre erfaring end de drenge jeg plejer at dykke med, var det en helt ny og dejlig oplevelse at være den “erfarne” – der kunne dele ud af gode råd og oplevelser.

Og nede under overfladen kan man ikke mærke nogen uro og man skal ikke træffe beslutninger der rækker ud over sin dykning – så et eller andet sted er det meditation i vertikal retning … og jeg nød det.

Skriv et svar

Kategorier

