Posted by: Rikke | 8. februar 2011

Send mere internet

Der er ingen tvivl om at vi er blevet forvente derhjemme med vores internet.

Jeg kan godt huske da jeg fik min første internetforbindelse. Jeg fik et modem af en veninde i fødselsdagsgave og det var en kæmpe ting.

Første gang jeg ringede op – den der helt klassiske lyd af modemmet, der finder forbindelse…. og så … endelig var man på.

Og man skyndte sig at læse og skrive de der mails man skulle skrive.

Jeg tror at internettet for mig i begyndelsen helt klart handlede om mails – at man kunne skrive og modtage e-mails. Det var kæmpe stort.

Senere kom det til at handle om datingsites og endnu senere åbnede hele weblog-verden sig for mig og blev efterfulgt af de sociale medier; facebook og LinkedIn, samt opload af billeder til 23hq.com og til slut af muligheden for at se film og tv og høre radio på nettet.

Og så sidder jeg hernede og er tilbage i de ”gode gamle dage” hvor det at kunne komme på nettet ikke er en selvfølge.

Først var nettet lukket helt ned. For mig og for resten af Egypten.

Da det blev åbnet boede vi på et hotel med en rimelig forbindelse, som vi kunne logge os på for en pris. Tror vi betalte 20 egyptiske pund for 3 dage.

Her hvor vi bor nu, er der også forskelle Wi-fi forbindelser tilknyttet, men signalet er dårligt og vores mulighed for at komme på er meget begrænset. Lige nu er der overhovedet ikke nogen forbindelse og flere gange har jeg været nødt til at sætte mig ud på stien udenfor huset for bare at få en forbindelse og en lille smule signal.

Man kan købe et usb-stik med netforbindelse, det koster 400 pund i oprettelse og så er der frit net for 150 pund om måneden. Men vi har ikke villet smide en masse penge i nakken på det, før vi er sikre på at vi bliver her.

Så lige nu og her må vi klare os med de internetrester vi kan finde hist og pist.

 

Responses

  1. Hej Rikke

    Fedt med din blog – jeg følger spændt med i jeres hverdag.
    Håber i har det godt og får mulighed for at udleve en drøm(HJ)

    Ses under vandet.
    Jesper F

  2. Hej Jesper – velkommen til og tak for de gode ønsker for fremtiden 🙂

    … og ja, vi håber også at vi får mulighed for at blive her lidt længere … og måske få lidt flere besøg fra folk derhjemme….?

  3. I betragtning af din karakteristik af de lokale internetmuligheder er det utroligt, hvad du får fra hånden ;o)), men det er vi meget glade for. Man tør næsten ikke tænke på, hvor overvældende meget der kan komme, når og hvis adgangen til nettet bliver optimeret. Det vil vi se frem til. Knus til jer begge.

  4. jammen, selvom jeg har opdateret verden om mangt og meget, så har jeg ikke rundet vores egen opdatering på internetsiden 🙂

    Men vi købte det der mobile internet jeg skrev om, dog kun for 200 LE og så startede vi ud med at købe 2GB op/ned tid (eller hvad det hedder), men da vi brugte det op på en uge, skiftede vi til 10 GB om måneden og det ser ud til at fungere indtil videre.

    … men det er ikke så billigt som derhjemme, så vi kommer til at komme af med omkring 400 kr. for internet om måneden.


Skriv et svar

Kategorier

