Posted by: Rikke | 10. februar 2011

Historiens vingesus

Sidder her med pc’en på skødet, Tophue ved min side og CNN på en uendelige gentagelse af at Mubarak vil tale til folket (og verden) lige om lidt.

Og jeg ved, at Egypten gennemgår en muligvis historisk udvikling i disse timer (med mindre de blot går fra et regime til et andet) … men efter en hård dag på og i vandet, toppet om med et natdyk på husrevet, er jeg praktisk taget lige så slatten som en karklud og pænt meget klar til at blive puttet i seng.

I og med at vi skal op igen kl. 5, for at være klar til afhentning kl. 6 i morgen så ville det nok også være smart snart at ramme sengen.

Men jeg sidder her, sammen med så mange andre både her og rundt om i verden og venter på at hvad der kommer til at ske med dette land.

For der er ingen tvivl om den betydning Egypten har her i Mellemøsten, og at Mubarak – uanset hvad man ellers mener om ham, har formået at være toneangivende i denne verdensdel – og ingen ved hvad en ny leder og ny regering vil komme til at betyde for os alle, i og udenfor dette land.

Men jeg håber inderligt at det der er igang med at ske, kommer til at betyde noget godt for de folk der har protesteret, er blevet dræbt eller såret … Så selvom jeg er træt, så bliver jeg oppe lidt længere og kigger på CNN og det *flopf* af historiens vingesus, der rammer mig  mens jeg sidder her i sofaen.

Responses

  1. Du må lige hilse Mubarak hvis du render ind i ham – han skulle efter sigende være taget til Sharm nu. 🙂

  2. SÅ!! hurra!! håber det bedste. for sørensen hvor vi tænker på jer!


Skriv et svar

Kategorier

