Posted by: Rikke | 10. februar 2011

Vi burde ses under overfladen

When life gives you lemons, make lemonade

Når der nu praktisk taget ikke er nogen turister og vejret viser sig fra sin allerbedste side, så er der ikke rigtig andet at gøre, end at nyde noget dykning der er fuldstændig i særklasse.

I går var vi i Tiranstrædet og vi fik en unik mulighed for at dykke på nordsiden af Woodhouse. Det er ret sjældent at den mulighed opstår, specielt på denne tid af året, da der normalt er for meget vind til at det kan lade sig gøre.

Men i går havde vi muligheden – og vi var eneste båd på stedet.

Så bliver det ikke meget bedre.

Hvad angår lokationen  – altså.

For igen havde jeg problemer med min afbalancering.

Den blylomme jeg havde lånt af en af vores venner, blev ved med at falde ud – nu var den dog heldigvis sikret med en “dobbelender”, så den faldt ikke så langt. Men sammen med et blybælte, der var for kort og derfor ikke var blevet strammet nok og som følge af det endte med alt blyet på  min ene hofte, fik jeg trin der gjorde at jeg lå på siden med hovedet nedad.

Ikke den allerbedste dykkerstil.

Men undervandslandskabet var fantastisk, drøn på farverne og et mylder af liv, dog mest småfisk.

Alt i alt to rigtig gode dyk – som mange flere burde have muligheden for at opleve…. men, som vi nyder snart helt for os selv, indtil turisterne kommer tilbage.

… og på vejen hvem fik jeg indkøbt materiale til mit eget blybælte og der de næste par gange skal jeg i den grad arbejde med placeringen af mit bly og få justeret mit trim ordentligt.

Responses

  1. Glem limonaden! Når livet uddeler citroner så er det frem med tequila og salt!

    • Du har så inderligt ret Rasmus … og dejligt at se dig her 🙂

  2. Fedt i er sprunget ud i eventyret og ikke har ladet jer slå ud – revolution eller ej! Håber i får et fantastisk år!


Skriv et svar

Kategorier

