Posted by: Rikke | 1. marts 2011

På sådan en fødselsdag…

Den startede egentligt godt, der der fødselsdag i går.

HJ skulle arbejde tidligt, så jeg spiste morgenmad alene, men guffede med stor fornøjelse mine franske toast, med jordbær og limehonning.

Mens vagtkatten Topper, stor mægtig og gravid, sad på terrassen og holdte øje med at vi ikke fik alt for mange besøg af fremmede katte.

Klokken 10 havde jeg en aftale om at blive godt og grundigt forkælet. Min kæreste havde foræret mig et ophold i Delta Sharm’s Spa. Og der blev jeg taget under grundig behandling, af en sød og venlig thai-kvinde.

Jeg startede med et ophold i saunaen, efterfulgt af et (hurtigt) og meget afkølende dyp i deres “is-bassin”. Dernæst kom jeg ind i dampbadet, og efter at jeg havde ligget i et stykke tid, kom den søde behandler ind og gav mig en grundig afvaskning med sæbe og træuld.

Så var det tid til et brusebad … hvilket var et gennemgående tema den næste halve time.

For det næste der skete var at jeg skulle have hele kroppen gnedet ind i noget der lignede (men nok ikke var) sæbespåner og voks. Bagefter blev jeg pakket ind i plast – fik mudder i ansigtet og lagt til ro med stille musik i ørene, pakket ind i tæpper.

Jeg vil lyve hvis jeg sagde, at jeg klarede det uden at blunde. For ind i mellem fik jeg vækket mig selv med et af mine egne, meget feminine, små snork.

Da tiden var gået, var det tid til endnu et brusebad.

Og så kom vi til massagen. Full body massage. Hænder, fødder, ansigt, hovedbund – det hele fik en tur, sammen med resten af kroppen – og det var dejligt, selvom jeg kunne mærke en begyndende hovedpine.

Efter massagen var det tid til endnu et brusebad.

Og så sluttede behandlingen af med en tur i jacuzzien. Og hvilken jacuzzi!  Jeg har aldrig oplevet så voldsomme stråler før. Hvis man ikke holdte fast i noget blev man simpelthen blæst rundt i bassinet. Men da jeg først havde fundet mig en metode kunne boblerne massere de sidste rester af myoser væk.

Efter jacuzzien og endnu et bad var det nu tid til en afsluttende pedicure, som fandt sted i en tilstødende skønhedsklinik.

Og så kunne fødselsdagsfødderne i sandaler gå forfrisket videre ud i verden.

Men hvor fødderne nok var forfrisket, så havde resten af mig åbenbart ikke rigtig kunne klare alt den der ælten rundt på kroppen… for mens jeg gik ud i verden, voksede min lille hovedpine til en fuldvoksen migræne.

Jeg nåede lige en tur omkring Old Market, hvor jeg skulle have noget mere fluenet og så måtte jeg kapitulere og tage hjem.

Og resten af dagen, aften og natten blev tilbragt i sengen, for nedrullede gardiner og med sure miner. For det var ikke lige sådan, at jeg havde regnet med at jeg skulle tilbringe resten af min fødselsdag.

Desværre har migrænen ikke helt sluppet taget i mig, men jeg forsøger at bekæmpe den med vand og ro … og måske nogen flere piller hvis den ikke fortager sig.

Responses

  1. Kære Rikke,Jeg håber hovedpinen er gået over.Har toppy fået killinger nu?
    Godt at høre at der er begyndt at komme Danske gæster.

  2. Jeg var nede til tælling i to dage – men så kom jeg heldigvis op til overfladen igen 🙂

    Og nej, den der Topper har ikke født endnu – er mere og mere sikker på at den bare har fået ædt sig en kæmpe mave til …

    Det er skønt at der nu kommer folk herned – byen er begyndt at få sin puls tilbage.


Skriv et svar

Kategorier

