Posted by: Rikke | 7. marts 2011

Rock and run…

Jeg har tidligere løbet med Robert Ullreys C25K podcast i ørene, og jeg synes, at det er et genialt start løbeprogram. Stille og roligt putter man mere og mere løb på og bliver i bedre form nøk for nøk.

Jeg kan huske, at da min kæreste og jeg startede på det sidst, så syntes jeg at det var lidt hårdt, men jeg må heldigvis være i bedre form nu, for det føles helt ok denne gang … eller også er det bare nemmere at løbe hernede i varmen?

Under alle omstændigheder så kunne jeg godt tænke mig at spice musikken lidt op og søgte på google for at se, om der var andre podcast med samme program.

Jeg faldt over det her (Kiss My Black Ass) og løb så en tur med hip-hop i ørene.

Musikken passede meget godt til, at jeg samtidig løb med en vandflaske, der smagte af gin (fordi jeg havde glemt, at sidst jeg var ude og løbe lagde jeg flasken i fryseren bagefter og jeg derfor kun havde valget mellem en isklump eller en flaske, der havde været gin i).

Så det føltes lidt som en fest – og efter jeg kom op på plan jord efter bakken, stod min nye beundrer – avissælgeren ved benzinstationen – klar med håndkys og highfive … så i et kort øjeblik var det også som om, at jeg løb over målstregen ved et marathon…

… eller også var det ginnen der talte, dér.

Men jeg skal helt klart se, om jeg kan finde nogen andre variationer – for det er lidt sjovere når man løber til noget musik der fænger.

Og fordi jeg kunne lide musikken kom jeg til at løbe længere end programmet, så det sidste stykke vej hjem tog jeg med “Sommer i Europa” i ørene … og på læberne og til stor morskab for de servicefolk jeg gik forbi på vej tilbage til lejligheden.

… og jeg tænkte på at jeg egentligt er begyndt at leve det liv, jeg gerne vil leve….

Responses

  1. Ih,hvor det glæder mig at høre,nyd nuet.

  2. .. tak skal du have og det har jeg faktisk gjort i dag, og hvis jeg ikke tager meget fejl så havde jeg et kort øjeblik, da min løbevarme krop gled ned i det kølige vand, hvor jeg var nærmest lykkelig.

  3. Stort Rikke 🙂

    • Det er faktisk helt ok – og jeg føler virkeligt glædet ved nuet, når jeg efter løbeturen (og en afvaskning) glider ned i det kølige vand ved poolen og tager nogen baner .. det er sundt for både krop og sjæl


Skriv et svar

Kategorier

