Posted by: Rikke | 8. marts 2011

Hvor er dine børn?

Der findes et supermarked, hvor de har alt muligt praktisk dims. Så jeg har været forbi nogen gange. Købt en saks den ene dag, nål og tråd en anden og i dag var det stedet, hvor jeg efter noget tids søgen fandt den lightergas vi står og mangler.

Efter et par gange begyndte ejeren at hilse på mig med en gensynsopfattelse, spurgte om jeg boede her (og ved fælles misforståelse fik han den opfattelse, at jeg var gift med en egypter, og i dag skulle vi så et spadestik dybere i bekendtskabet, så han spurgte mig om jeg havde børn.

Faktisk spurgte han ikke om jeg havde børn – men mere i retningen af hvor mine børn var, for naturligvis havde jeg børn.

Han var noget overrasket over at jeg ikke havde nogen, og jeg blev til gengæld så overrasket over at han gik direkte over til at spørge hvorfor, og om der var noget galt med mig eller min mand.

Det er måske en lille smule mere direkte end hvad man er vant til hjemmefra.

Jeg sagde som sandt er, at vi ikke kunne få børn, at det ikke var nogens fejl men, at det nok var fordi vi var for gamle.

Og troede at det så var nok med det.

Men det var det ikke helt og pænt grillet fik jeg til sidst møffet mig ud af butikken igen … men ikke uden en afskedssalut om at 45 ikke var nogen alder og at hernede i Egypten kunne kvinder få børn indtil de var 50 eller 55.

… og nu er jeg spændt på om jeg kommer til at få overrakt et eller andet egyptisk vidundermedicin næste gang jeg skal derned efter et søm eller en skrue.

Skriv et svar

Kategorier

