Posted by: Rikke | 11. marts 2011

Om at fiske efter te…

Det bankede pludseligt på terrassedøren, da jeg stod og vaskede op, her til aften. Først troede jeg at det var en af de utallige katte, der har det med at løbe ind i døren … men da det gentog sig og jeg kunne se skyggen af et hovedet, måtte jeg erkende at det var et menneske.

Det var vagten, der forsøgte at gøre sig forståeligt om et eller andet.

Da jeg ikke forstod ham, kom en af de andre vagter også hen. Han sagde: “Han siger, at han gerne vil have en kop te”.

Nu er jeg jo et venligt menneske og selvfølgelig vil jeg da gerne give vagten en kop te … men det kom ligesom bag på mig, at han sådan bare kom lige op og betragtede mig lidt som en café … med take-away.

Selvfølgelig er der en historie bag det.

For vagten kommer lige så lidt af sig selv, som kattene gør.

De ved hvor de skal gå hen og hvor de ikke skal gå hen – og det er ikke mig, der har lært hverken vagten, eller kattene at banke på døren.

Det er min endnu venligere kæreste, der indtil flere gange har tilbudt natte/morgenvagten en kop te eller kaffe, til den vagt, der nu sad på vagt på stien udenfor vores lejlighed, når vi nu alligevel lavede til os selv

Det er nu et par dage siden sidst, fordi vi ikke selv har lavet te om aften.

Og vagten her ville så åbentbart lige minde os om at vi stadig godt måtte byde på te.

Da de kop tilbage med de tomme kopper – for selvfølgelig fik begge vagter en kop te – fortalte ham der kunne noget engelsk at hans kollega havde bedt om te fordi:

“…at han lige havde spist en hel masse fisk – og når han havde gjort det, så ville han altid gerne have en kop te…”

Og det forklarede jo ligesom det hele.

Responses

  1. lol de er da søde, næsten ligsom kattene 🙂

  2. De er rigtig søde og de arbejder nogen lange, lange vagter og sidder og fryser udenfor om natten og forsøger ikke at smelte væk om dagen – så stor respekt for dem og deres arbejde … men han tog mig godt nok med bukserne nede i går … specielt forklaringen om at det skyldes den store indtagelse af fisk 🙂


Skriv et svar

Kategorier

