Posted by: Rikke | 21. marts 2011

Micro og kosmos

Jeg ved godt at bloggen er flydt over med katterier, de sidste dage og at mere samfundsorienterede mennesker måske tænker: hvorfor skriver hun ikke noget om valget (forfatningsændringen), er det da gået helt hen over hovedet på kvindemennesket?

Og ja, et eller andet sted gik det faktisk hen over hovedet på mig.

Men da jeg var ude i Hadaba (for at købe en kattebakke, så katten kan blive i lejligheden med killingen mens vi er væk om dagen), kom jeg i snak med en restaurantejer og hun fortalte mig, at det havde været helt fantastisk derude i lørdags.

De havde regnet med 2000 vælger på valgstedet og der var kommet 15.000!

De var først færdig med at stemme klokken 2 om natten.

Men det hun var allermest forbløffet over var, at de forstod at stille sig i kø, i god ro og orden. Som hun sagde: “egyptere kan ikke ikke finde ud af at stå i kø nogensteder, nogensinde …. tænk at der virkelig skulle en revolution til at få egypterne til at stille sig i kø”.

Her i Narma Bay, og specielt ude på en båd som jeg var lørdag, opdagede man ingenting – hverken kø eller forfatningsændring.

Responses

  1. Arj, hvor er jeg egentlig u-intellektuel, for jeg vil faktisk hellere høre om katten(e) lige nu. Jeg sidder spændt og følger med via RSS og har endda drømt om den killingefødsel i nat.

    Den endte godt 😉

  2. … det er da også tydeligt, at kattefødslen trækker flere kommentarer end forfatningsvalget … men kat og killing har det stadig fint og der kommer snart opdatering om den unge missemor.


Skriv et svar

Kategorier

