Posted by: Rikke | 26. marts 2011

Sommermorgen

Det må være fordi at morgenstunden hernede, minder om en dansk sommermorgen, at en tur ud i den tidlige morgen, kaster mig ud i et lille trip ned af Memory Lane.

Du kender dem … de der morgner hvor luften stadig er sprød og klar efter natten, med et hint af kølighed, hvor man samtidig loves varmere grader i løbet af dagen.

Jeg tænker på sommerferie hos mormor og morfar i deres sommerhus ved Følle Strand, og på at spise jordbærmadder og guldkorn på trappen op til sommerhuset, mens morfar sad ved havebordet og fik en morgensmøg. Og mormor der vimsede rundt og forsøgte at gøre alle tilfredse.

Her er det som om, at vi altid er de første oppe – og nærmest de eneste tilstede.

Men når jeg slår døren op, springer den eller de katte der har sovet på puderne væk. De er her også og de er nok glade for, at Topper sover indenfor, så puderne er ledige til deres nattero.

Vagten er her også og sidder på sin stol og ser mere eller mindre vågen ud og mumler en hilsen når jeg går forbi og op til det lille supermarked, der ligger et par huse op ad stien.

Idag købte jeg smør, almindelig hvedemel, juice, 6 æg og yoghurt. Det blev 27,90 LE.

HJ har fri og jeg har planer om en dejlig brunch med nybagte kardemommeboller og små pandekager.

Han fortjener at blive forkælet lidt, for selvom han har fri skal han både forberede morgendagens nye kursus og læse på den næste instruktørcertificering.

Efter CMAS og PADI, kalder SSI.

Han kommer til at kunne sætte mange forkortelser på sit visitkort når vi kommer hjem.

Dejen til bollerne er sat over, jeg hører morgenradio med Topper liggende ved min side – hun spinder højlydt, mens hun holder et vagtsom øje med terrassen gennem den åbne dør, for at sikre at ingen andre katte træder hendes territorium for nært.

… hey hvad var det?

Jeg er stensikker på at jeg hørte en kop morgenkaffe kalde på mig … tror jeg er den der er smuttet.

Responses

  1. Hey, det lyder godt! Her skinner solen også, og lige nu pusler jeg lidt rundt i stilheden sammen med katten. I denne del af verden er vi igen tilbage i de et-cifrede grader, men det holder forhåbentlig ikke så længe.

    God dag:)

    • Lyder som en hyggelig morgen … du må klappe katten og nyde varmen indenfor

  2. Wauu, der var du lige med til at øse godhed ud over min lørdagsstart. Tusind tak for det!

    Rigtig god dag til dig/Jer 🙂

    • Tak og i lige måde … lige nu sidder jeg og lader Mads og Monopolet øse danskhed ud over mig 🙂


Skriv et svar

Kategorier

