Posted by: Rikke | 27. marts 2011

Se, det ka’ vi li’

Var ude og købe ind.

Meget.

Som i noget nær halvdelen af butikken, eller som danskere køber gær når en generalstrejke lurer i kulissen.

Mere end jeg havde regnet med faktisk.

Købte bl,a 3 kg. hakket kød – bedste kvalitet. Det kostede 242 LE og jeg tænkte ved mig selv, at det her bliver pænt dyrt. Det blev det faktisk ikke … så jeg må have været økonomisk med resten af mine indkøb.

Men de pakkede og pakkede mine poser. Og denne gang brugte de papirsposer uden hank.

Og selvom jeg skal være den første til at beklage den overdrevne brug af plastikposer hernede, kunne jeg godt have tænkt mig poser med hank – plastik eller ej – lige præcis i dag … for jeg har lang vej hjem og skal kunne bære de mange poser over stærkt befærdet vej ….

Og så var det at en embedsmand kom op og sagde til mig;

We have a delivery service Mam, would you like to have your grocery delevered?

… og for 6 penge kunne jeg slippe for alt besværet. Få det hele kørt hjem og båret ind i lejligheden.

Hvor fedt er det lige?

Det kunne man godt bruge hjemme på Vesterbro, hvor der godt nok er hanke på poserne, men pænt langt op til 4. sal…

Skriv et svar

Kategorier

