Posted by: Rikke | 28. marts 2011

Oprustning

Mit nyeste besøg fra Danmark har betydet oprustning.

På lakridser og sladderblade – men også på grej til hjemmet og mig selv.

Det sidste er dog ikke fra Danmark, men fra vores rundtur i dag.

Jeg har aldrig rigtig været den der Sociale Forbruger, som hygger sig med at gå med veninder ud for at købe tøj, eller med kæresten på juleindkøb.

Faktisk har jeg en enkelt gang prøvet det sidste og ham jeg var kæreste med, hadede det lige så meget som mig, og vores ideer om at det da måtte være hyggeligt, kunne på ingen måde hamle op med vores samlede had til det hele … og cirka halvvejs op ad Strøget fik vi kigget på hinanden og opdagede heldigvis fortvivlelsen i den andens øjne og afsluttede det foretagende.

Men i dag var det bare rigtig hyggeligt at daske rundt og få kigget lidt nærmere på lokaliteterne hernede.

Nok fordi det var lang tid siden jeg sidst været sammen med en anden, der har haft den samme lyst som mig til at udforske tingene omkring sig, og fordi det er knapt så anstrengende at være to, som når man går alene … det kan ind i mellem være noget svært at færdes alene som kvinde her.

Og hyggen, selskabet og alle de steder vi var, gjorde at jeg kom hjem med goder forskellig art.

Praktiske ting som viskestykker og en bagepensel og en hue til når det blæser ude på båden, og mere luksuspræget ting som (en billig) mp3 afspiller, sådan at jeg kan komme til at lytte til de bøger man kan downloade fra biblioteket (for man kan ikke overføre dem til iPod) og en flaske god rom fra den Toldfrie … og en morter sådan at der nu kan fabrikeres mojito og (en slags) caipirinhas.

… og aften blev afsluttet med et godt måltid mad, en excellent mojito … og et kig i et sladderblad.

Skriv et svar

Kategorier

