Posted by: Rikke | 29. marts 2011

Det store i det små

Jeg har tidligere nydt at fotografere meget under vand … men i denne omgang har jeg svært ved at samarbejde med kameraet og jeg synes at jegmister fokus og bruger alt for meget luft, når jeg har et kamera med ned.

Men ind i mellem er det nu alligevel sjovt, at få mulighed for at kigge nærmere på det man ellers bare har set i forbifarten i vandet.

På mit forrige dyk gik det op for mig, at der på piskekorallerne bor nogen små fyre som pisker op og ned af korallen, når man nærmer sig.

Første gang jeg fik den peget ud, kunne jeg ikke se noget .. men da jeg på dykket efter selv tjekkede en piskekoral som jeg kom forbi, kunne jeg se den lille fætter og fik også et billede af den:

Men selvom jeg kunne se den, kunne jeg ikke få kameraet til at fokusere ordentligt … så tæt på er fidusen (der hedder en Goergoian Goby på engelsk) ikke helt skarp:

Men god nok til at jeg kunne få den slået op og sat navn på den.

Og det er da en lille fætter jeg skal se lidt mere efter dernede.

 

Skriv et svar

Kategorier

