Posted by: Rikke | 29. marts 2011

Fremtidssikring

I sidste uge havde vi et par dage, hvor vi begge var ude og dykke – og ingen af os orkede at købe ind og lave mad og da vi for 2. dag i træk gik i seng på en halv pakke saltstænger og en par kiks svor jeg, at det ikke skulle ske igen.

Så på de her par dage hvor jeg ikke har dykket har jeg købt stort ind:

og lavet mad i stor stil:

og har fået fyldt fryseren helt op:

Ideerne stod ikke ligefrem i kø, da det kom til at bestemme hvad jeg skulle lave, så fryseren er blev fyldt op med kødsovs, der kan bruges til pasta og pizza, og kyllingesuppe i to variationer (en cremet blendet version og en klar fyldt op med grøntsager) … og da jeg havde købt 3 kg. hakket kød og ikke havde en gryde der var stor nok til det hele, tog jeg danskheden i ed og fik kæresten til at forme resten af kødet til burgere …. eller hakkebøffer, om man vil.

Så nu er der gjort klart til, at den sultne mand og kvinde kan få stillet deres hunger på en travl aften, alt hvad der kræves er et greb i fryseren og en lille smule tålmodighed.

Responses

  1. – og sådan bliver man en rigtig hausfrau ude i den store vide verden…

    Synes det er cool, at i sådan har rykket trivialiteterne op ved hår-rødderne og kastet jer ud på dybt vand – i jeres tilfælde passer det med det dybe vand jo så på flere måder 🙂

  2. Total hausfrau …. mangler bare at manden begynder at tjene nogen penge, sådan at jeg ikke ender med at bruge hele min opsparing på at få lov til at servicere manden!

    Men her i dag hvor vi kom godt brugte hjem efter dyk var det rigtig fedt at kunne smide dejen der havde stået og hævet i køleskabet i ovnen, koge nogen bittesmå pastadimser og varme den krydrede cremede suppe og så var der serveret….

    … og nu her kl. 19.45 er vi ved at være klar til at komme i seng…


Skriv et svar

Kategorier

