Posted by: Rikke | 30. marts 2011

Nye rammer

Jeg glæder mig. Jeg glæder mig mere end et overstimuleret barn nogensinde kan glæde sig til juleaften … og det er ellers ikke så lidt.

Vi skal flytte, flytte….. f l y t t e !

Fra 1. april har vi en ny lejlighed … og om alt går vel, får jeg muligheden for at flytte vores ting derover allerede i dag, sådan at jeg kan få rengjort og afleveret denne her lejlighed i morgen.

Jeg skal ikke lægge skjul på, at det har været noget af en anstrengelse at bo i denne her lejlighed – og da jeg så opdagede, at niveauet på denne her lejlighed ikke var standard, kunne det kun gå for langsomt med at finde noget andet.

Da vi kom herned havde vi telefonnumrene på to damer, der har med udlejning af lejligheder at gøre. De blev anbefalet af de andre fra dykkercenteret. Den ene havde kun lejligheder i Hadaba og den anden kun den her ene i Nama Bay, som vi tog.

Prisniveauet var nogenlunde ens – og det var standarden også. Og vi taler på ingen måde luksus, selvom huslejen var på omkring 3000-3500 for etværelses lejligheder + strøm og vand, der beløber sig til en 5-600 oveni (LE – som er næsten det samme som DKK).

Så jeg troede, at jeg var nødt til at finde mig i at bo i en lejlighed hvor møblerne var snavsede, plettede og fulde af brændehuller, hvor skabsdørene faldt af og skufferne hverken kunne åbne eller lukke. Hvor badeværelset bliver oversvømmet når man tager bad og loftet falder ned i flager, hvor lys er til for at lyse op … og gør det med stor iver og ikke meget hygge, hvor køkkenet er mangelfuldt og de ting, der findes i det, går fra hinanden.

Men da vi skulle have besøg af en ven, der bliver her en måned, var jeg ude for at finde et sted til hende – og der kunne jeg se, at lige omkring mig var der lejligheder der var både større og bedre .. og endda billigere, end den vi selv bor i.

Så jeg fandt en lejlighed til hende, en rigtig fed hybel med fladskærms tv, slængesofa, god belysning og endda det lille spisebord vi så meget har manglet – og til lavere pris end vores nuværende.

Og jeg fandt en anden en til os.

Lidt større end vores nuværende – nok 60m2 mod de nuværende 50m2. Med to sofaer, der også kan slås ud til sovesofaer, spisebord til 4, et ordentligt skab og skoskab, med myggenet for vinduerne, så man kan åbne dem om aften og natten, gardin for terrassen så solen kan lukkes ude når det er alt for varmt, eller når man gerne vil sidde ude om aften uden at alle nødvendigvis skal følge med

Jeg håber også at ovnen er bedre end den nuværende – men er den ikke det, så kan man forhåbentligt bruge alle 4 kogeplader (mod vores nuværende to) og man kan håbe på at den ikke går i brand, som den vi forlader.

Jeg glæder mig også til at kunne tage et bad, med en bruser hvor slangen ikke er gået i stykker og sidde i en sofa uden det brummende køleskab som nabo. At vi også får fladskærmstv er af mindre betydning, men at tv-møblet har nogen ordentlige skuffer og hylder bliver godt, for vi mangler plads til alt vores dims.

… så lige om lidt, skal jeg op og høre om de er færdige med at gøre lejligheden i stand, så vi kan flytte ind i dag … og jeg glæder mig, glæder mig, glæder mig ….

U P D A T E

Nøglerne er afhentet og så er det bare, klar-parart-pak-og-flyt…!!!

Responses

  1. Tillykke! Rammerne for livet skal jo også være i orden. Vi snakker livskvalitet, så det er dejlige nyheder 🙂

  2. Tillykke! Hvor er det bare dejligt. Krydser fingre for at komfur og ovn også indebærer en forbedring. Aj, hvor herligt, altså:)

  3. Tillykke med alt det nye.

  4. Tak skal I have … det var lidt sejere at komme gennem flytningen end jeg regnede med … men det skal nok blive godt.


Skriv et svar

Kategorier

