Posted by: Rikke | 31. marts 2011

Troldsplinten i mit øje

Nogengange tænker jeg på, om jeg nogen sinde kommer over på den anden siden og bliver et venligt og tilfreds menneske?

Sådan helt igennem.

Jeg ved ikke hvorfor (overspringshandlinger, overspringshandlinger) men flytningen i går tog alt for lang tid og selvom alle vores ting er flyttet op i den nye lejlighed er der ikke fundet pladser til dem – og den gamle lejlighed mangler stadig at blive gjort ren.

Og selvom det er dejligt, at der er mere plads i den nye lejlighed, er jeg træt og øm og går straks i gang med at finde fejl i denne lejlighed.

Den mest indlysende er nok at hele lejligheden indvendig er malet mørk terracotta.

Eller som min veninde sagde tomat-orange-græskar.

Og alle ved jo at terracotta står helt fantastisk til mørkeblå sofa med blomstret overtræk, grønne lamper og et Disneytæppe med “miss Bunny” i lyserød, gul og turkis.

Ejerne sagde, at de ville male lejligheden hvis de kunne nå det. Det har de så ikke nået – og den mørke farve gør lejligheden mørk og indelukket.

Min kæreste er pænt ligeglad.

Han vil bare have et sted at bo – undgå at flytte igen og i øvrigt have noget aftensmad og på hovedet i seng.

… og jeg vil vel i virkeligheden gerne lære at være tilfreds med det jeg er i og lade være med at finde fejl i alt – inklusiv mig selv og min kæreste.

Men jeg ville også gerne lige male væggene hvide, erstatte de blomstrede sofa overtræk med noget der matcher og lægge det der Disney-tæppe langt, langt væk.

Så må vi se hvor vi ender.

Responses

  1. Det lyder lidt “huleagtigt” med de mørke vægge.
    Det vil koste meget arbejde— mange lag maling–hvis de skal males hvide….
    Hvad med at købe råhvide bløde bomuldstæpper, der kan dække sofaerne, og helt væk med det der Disney-tæppe!
    Lav det sådan lidt hvidt i hvidt med bl. a. puder og lamper.
    Jeg tror, du vil blive mere glad for den nye lejlighed.

  2. Det er meget huleagtigt … jeg kan dog godt mærke nu, at lejligheden _er_ større end den anden – men jeg skulle lige komme mig over farven.

    Kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg skal bruge tiden og få det fikset … eller om lektien er at lære at leve med det – fordi man ikke nødvendigvis skal søge det perfekte hver eneste gang.

    Så jeg overvejer stadig 🙂

    … og så er katten i øvrigt rigtig glad for Disneytæppet.

    Pænt farveblind kat vi har.


Skriv et svar

Kategorier

