Posted by: Rikke | 3. april 2011

Den forsvundne missemor

Ved siden af mig ligger en, forhåbentlig mæt, lille killing. I går var hun den sødeste lille killing der trillede rundt og lappede til sig af sin mors mælk. Men lige nu er hun ikke mættet af sin mor, for hun kom ikke hjem i går.

Topper forsvandt ved en 17-tiden og vi har ikke set skyggen af hende siden.

Der må være sket hende et eller andet, eller hun kan være blevet lukket inde igen. Så vi har besluttet at vi nødfodre killingen i dag, sådan at killingen stadig er i live, hvis hun kommer hjem indenfor det næste døgns tid.

Jeg har fundet en killingemanual, der fortæller hvad man skal gøre når man skal tage sig af en moderløs killing. Og med mælk, æggeblomme og en lille sprøjte har den modvillig taget imod sine to første surrogatmåltider.

Lige nu ligger den op ad en flaske med varmt vand, der er indsvøbt i en klud. Jeg tror ikke at killingerne hernede er lige så udsatte for at blive varmeafkølet, men den ser ud til godt at kunne lide lidt varme, så det har den fået.

Det er ikke helt så let at få den til at tage mælken, og jeg har heller ikke helt tjek på det med at massere maven indtil den er kommet af med det den skal af med igen.

Men jeg forsøger.

Og jeg forsøger også at gøre mig hård. For vi skal ikke til at opforste en 2 uger gammel hittekillling.

En af grundene til at vi ikke tog vores egne katte med herned, var at vi ville have friheden … og den har du ikke når du har en killing der skal fodres hver 4 time.

Så jeg har lavet et opslag efter en katte-amme på en side for “Animal Lovers Sharm“, og hvis morkatten ikke kommer tilbage eller der ikke findes en amme-mor til den, er vi nødt til at gå den tunge gang til dyrlægen.

Lige nu hyler en 2-3 forskellige katte udenfor, og hver gang der er en der sætter igang lytter jeg ekstra efter “Er det så Topper?” … og jeg har sagt til kæresten, at hvis det her ikke får en lykkelig slutning, så holder vi os langt væk fra alt der hedder katte – for jeg magter ikke at gå de her ting igennem en gang til.

Responses

  1. Nej, det er ikke nemt noget af det. Men det er heller ikke nemt at lade være:-)

  2. Det har du ret i – heldigvis ser det ud til at vi kan ånde lidt lettet op nu.

  3. […] man ser bort fra vores lille episode omkring bortløbning-løbetid-operation-ammekat så har det været nemt at have kat og […]


Skriv et svar

Kategorier

