Posted by: Rikke | 9. april 2011

Et år i sygeplejesandaler?

Ja, ja … jeg ved godt at sygeplejesker går i træsko og ikke sandaler – men det passer jo bedst med sandaler her i sandet og solens land.

Og sygepleje er åbenbart min nye metier.

Så jeg har haft travlt med:

Veninde med bange anelser om malaria, der skulle have morgenmad ovenpå en lang bekymrende og svedfyldt nat.

Morkat der er tilbage og genforenet med babyen, skulle have bredspektret antibiotika og tjekket operationssår for infektion. Og tørres op efter opkast, som nok skyldes enten antibiotika eller morkats store interesse for killingens babymælk.

Og killingen skulle sikres overlevelse på babymælk indtil genoptagelse af mælkeproduktion … og badning af lukket øje, der åbenbart er lidt betændt.

Men nu er der heldigvis lidt mere ro over feltet.

Morkat ser ud til at have det fint. De forskellige sår (efter ivrige hankatte, kanyler og operation) ser ud til at hele fint. Mælkeproduktion er genoptaget og antibiotika eller ej, så lader jeg killingen patte det den kan, for den er ikke begejstret for at blive fodret af andre end sin mor.

Killingen er livlig og nysgerrig og kigger på verden med sit raske øje – og det andet ser ud til at blive bedre time for time. Så indtil videre lader jeg dem begge to få ro og genfinde hinanden efter 3 dages adskillelse.

Veninden er også blevet mere rolig, efter at et tjek på sygehuset har konstateret at hun ikke har malaria .. til gengæld, kan jeg konstatere at to timer i stiv blæst, mens jeg ventede på at få fikset vores internet (og nej, det blev ikke fikset) gør at jeg selv er kommet ned med nogen forkølelse – og hvis jeg ikke passer på kan det være at det er den meget farlige mandeforkølelse … som alle ved jo er mere farlig end malaria.

… og er det det, er det jo godt at kæresten har fri i morgen – for så kan han jo hoppe over og overtager sygeplejesandalerne lidt….

Responses

  1. […] man ser bort fra vores lille episode omkring bortløbning-løbetid-operation-ammekat så har det været nemt at have kat og […]


Skriv et svar

Kategorier

