Posted by: Rikke | 12. april 2011

Sharm eller Saksild?

Kan høre rundt omkring, at nu nærmer påsken sig det ganske (gamle) land.

Hernede spiller påsken ikke rigtig nogen rolle – og da vi stadigvæk har julepynt oppe, og solen står højt og varmt over os, er det svært at fornemme, at påsken er på vej.

Efter at jeg lærte min kæreste at kende, er påske blevet synonymt med Saksild. Påsken er nemlig der hvor hans familie siden 40’erne er taget ned til sommerhuset og har åbnet for årets sæson.

Med vores afrejse til Egypten, er påsken 2011 den første påske siden familiens erhvervelse af “Sommerbo”, at det ikke er blevet åbnet af dem i påsken.

Det er lejet ud til nogen andre – og nogen andre mennesker skal ned og nyde den klare havluft og grillens fornøjelser – og jeg håber bare at de sætter pris på det hele – for der er ingenlunde tale om et luksussommerhus – men hvad det mangler i komfort, gør det op for i beliggenhed og hygge.

Selv tror jeg ikke at vi kommer til at mærke, at det er påske – jeg har tænkt lidt på om man skulle lave en påskefrokost hernede – men manglen på gris, snaps og højtidsøl, der jo er en stor del af alle danske frokostborde gør, at det måske kommer til at halte lidt … men det er da stadig på tegnebordet.

Selvom jeg godt kan lide at være her, må jeg indrømme, at lige i påsken kunne jeg godt have tænkt mig at være hjemme og nyde det danske forår i det smukke Østjyske landskab.

… og forresten, hvis der er nogen der kunne tænke sig at snuse leje vores sommerhus, mens vi er væk, så kan det ses lejes lige her: Odderturist bureau.

… og inden nogen tænker indbrud og lignede vil jeg sige, at for det første bor der folk fast dernede og de holder øje med tingene og for det andet så er beliggenheden praktisk taget det eneste af værdi ved huset – og den kan ingen tage.

Skriv et svar

Kategorier

