Posted by: Rikke | 16. april 2011

Magelig lørdag

Jeg har en langsom lørdag, ovenpå noget der føles som en travl uge.

Bager boller med kardemomme, af lokalt mel – de bliver som bolleformet scones.

Mads & Monopolet kører i baggrunden, mens jeg spiser morgenmad med afrejsende veninde. Det er 3 uger siden vi hørte det sidst, mens vi ordnede vores fødder.

Fødderne kunne godt trænge til en ny omgang, og jeg overvejer om jeg skal gå i gang med det, eller følge med killingen ind i det nyvaskede sengetøj og forkæle mig selv med en morfar.

Når jeg går forbi terrassedøren får jeg et hint af duften af det nyvaskede vasketøj, der hænger i solen og bliver tørt. Det er det andet hold der tørrer nu og da luften er tør og varmegraderne høje i dag, går det hurtigt med at få tørret tøjet.

På mit køkkenbord så en fordej/surdej og bobler med små bobler. Den skal blive til et brød, enten senere i dag, eller i morgen efter koldthævning i køleskabet.

Jeg har ikke rigtig styr på dagene, men det er gået op for mig, at påsken står lige for døren – mange på facebook reklamerer med 10 dages ferie – og jeg tænker ved mig selv …. “ja, ja” … mens jeg tæller ned i måneder selv (9½).

Jeg overvejer om jeg skal stable noget påskefrokost på benene – men lige for tiden er kæresten og jeg de eneste danskere på centeret og det virker ikke til at påskefrokoster er internationalt.

Vores dykkerveninde er rejst videre, men i morgen er der afløsning, da en gammel studiekammerat, der skal herned har taget kontakt og et visit er aftalt. Det er sjovt med så mange forskellige besøg, og de er helt klart med til at jeg får set nogen flere forskellige ting hernede og har nemt ved at få tiden til at gå.

Faktisk har jeg ingen problemer med at fylde tiden ud – nærmest tværtimod … og jeg glæder mig derfor over at jeg i dag og i morgen, ikke har nogen planer og bare skal gøre lige præcis hvad jeg vil … når jeg ført har fået besluttet mig til, om næste step skal være morfar eller pøl….

Skriv et svar

Kategorier

