Posted by: Rikke | 22. april 2011

Påskefrokost for én

En sms med besked om en tiltagende ørepine satte en stopper for påskefrokostplanerne i dag.

Men da den kolde kylling alligevel stod og ventede, pillede jeg den af lårene, ristede kødet i smør med karry, skar agurk, æble og gulerod i små snitter, hakkede nogen cashewnødder og vendte det hele i en hjemmerørt mayonnaise og et lille bæger yoghurt.

Kyllingesalaten kom sammen med et par skiver ristet bacon, mellem et par skiver brød i to etager:

…. og så holdte jeg min egen lille påskefrokost for én.

Og istedet for øl og snaps drak jeg en cantaloupesodavand … og jeg forstod med det samme, at selvom den havde fine påskefarver, så er det nok ikke noget jeg kommer til at savne til næste påske.

God påske til jer alle.

Responses

  1. Du ku’ da bare have råbt…

    Nå’m, god påske til Jer i det varme land 🙂

  2. Tak skal du have Anita

  3. Den sandwich ser lækker ud. Påskefrokost er det ikke først på søndag?
    Men den tåler en gentagelse, din sandwich.

  4. Er det? Jammen så blev jeg det klogere.

    Vi har aldrig rigtig dyrket det med frokoster – hverken jul eller påske – i min familie, så det er ikke alle traditionerne jeg har fået helt styr på.

    Efter at jeg selv blev voksen har jeg startet en tradition med at mødes med mine fætre og kusiner til påske – men der har det bare været på den dag hvor vi kunne samle flest.

    Vi har heller ikke holdt det til frokosttid – og maden har været en lammekølle som jeg lavede og så det forskellige tilbehør som de andre medbragte.

    Og det plejede altid at være rigtig hyggeligt.

  5. I ønskes også en god påske

    • Tak skal du have Keld – og lige over.

      Og velkomme til på bloggen 🙂


Skriv et svar

Kategorier

