Posted by: Rikke | 24. april 2011

Hvor kongerne bor

Vi snakkede om at tage til Cairo og se pyramiderne … vi fik ikke gjort det, men det er klart en af de ting, der skal krydses af listen, inden jeg igen forlader Egypten.

Man kan ikke være i et land i et år og så ikke kaste et blik på landets største identitets faktorer; Pyramiderne, Sfinksen og Kongernes dal.

Men har jeg ikke nået det endnu, har jeg i det mindste set hvor landets afgående leder har sit Sharm residens … og har taget et billede af det, inden vagterne kom ud, og så noget misfornøjede ud, så vi skyndte os afsted;

Manden var der dog ikke selv, da han stadig var indlagt på hospitalet hernede, da jeg lige slog et smut forbi hans casa … så jeg gjorde ikke rigtig en indsats for at blive inviteret indenfor.

Men imponerende er det, som det ligger der på kanten af klippen, med udsigt over vandet – og to tjenestefløje, som sikkert har været fyldt med tjenende ånder.

Dem er der måske mindre af nu hvor en verden af afhøring og fængsling så småt er startet….

Responses

  1. Smuk bygning.

    Glem ikke Karnak templet på din must see liste

  2. Det vil jeg da tjekke ud og se om det er noget der kan arrangeres her fra Sharm.

  3. Karnak ligger i Luxor ligesom Kongernes dal, så her kan du “slå to fluer med et smæk”.

    Pyramiderne er selvfølgelig også en stor attraktion, men set i bakspejlet var Luxor en større oplevelse for mig.

  4. sjovt… han lå på det hospital der var 300 m. væk fra der hvor jeg var på ferie 😉
    – godt jeg først fandt ud af det da jeg kom hjem 😀
    – men utroligt i kunne få lov til at se pyramiderne, jeg var i Sharm Al Sheik, og der fik vi afvide, at det var for usikkert at tage til cairo og pyramiderne 🙂 og det er jo en skam, når de lukker om 10 år!

    ❤ Nanna

    • Velkommen til bloggen Nanna.

      Jeg tror nu ikke at der har været de store problemer med Mubarak og hans hospitalindlæggelse – mange mennesker kører forbi det hver eneste dag, da det ligger ud til den vej man bruger mellem Hadaba/Old Market og Nama Bay … men man kan se at kontrollen bliver lidt mere lempelig for hver dag der går 🙂

      Vi nåede nu aldrig til Cairo og pyramiderne – men det er dog ikke mit indtryk at der ikke bliver lavet ture dertil eller at det er for usikkert.

      Men pyramiderne skal jeg uanset hvad helt klart nå at se inden vi rejser herfra.

  5. jo tak, det er skam min fornøjelse at væpre her:)
    nej nej, men tanken er der skam stadig 😉
    da jeg var der fik jeg afvide af mit rejseselvskab, og også af et andet, at deres ture til Cairo, var aflyst pga sikerhed. de havde også rådet os til ikke at tage derhen, ikke fordi der som sådan er noget, men fordi der er risiko for at der pludselig kunne ske noget! 🙂
    – og det var også noget med at museet ved pyramiderne var lukket, og det derfor ikek var så spændene 🙂

    Det skal jeg bestemt også, inden de næste 10 år 🙂

    • 🙂

      På 10 år kan man nå meget … og mon ikke pyramiderne kommer til at stå der endnu længere endnu.

      • jo jo.. man kan bare ikke komme ind i dem.. det var det jeg mente med at ægypten “lukker” dem 🙂


Skriv et svar

Kategorier

