Posted by: Rikke | 25. april 2011

Om at komme i form

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg tilbringer min tid hernede betydeligt mere afklædt end jeg gør derhjemme. Eller semiafklædt som i badedragt og bikini.

Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at min krop har kendt bedre dage.

Og selvom jeg kan trøste mig med, at der er folk omkring mig, hvis kroppe har set endnu bedre dage (må man da håbe), så har en af mine intentioner med tiden hernede da også været, at få lidt bedre styr på de kropsdele, der ikke helt er på de rette pladser.

Jeg er kommet godt igang med at løbe og løber fast hver anden dag – og afslutter løbeturen med en tur i pølen. Jeg svømmer også de andre dage, med mindre jeg har været ude og dykke – for så er der ikke rigtig overskud til mere motion.

Men hverken løb eller svømning fikser den der all-round trimning som sådan en krop som min godt kunne trænge til.

Da jeg var yngre havde jeg ret nemt ved at trimme min krop de gange jeg gjorde noget ved det. Men med alderen skal der mere end to dask med en arm og et ryst med numsen, til at stramme kroppen op.

Så jeg har været lidt på jagt efter noget mere organiseret kropsopstramning.

Der skulle være et lille fitnesscenter her i komplekset, men jeg har ikke fundet det endnu. Spurgte min kæreste i går om vi ikke skulle gå en aftentur og se om vi kunne finde det.

Men han valgte at “se fjernsyn” i stedet.

At “se fjernsyn” er det man gør, når klokken kun er 19 og det er for tidligt at gå i seng, så man lægger sig på sofaen, zapper lidt rundt og når man så har fundet noget pænt neutralt at se og høre på falder man i den sødeste søvn. Indtil man kan gå rigtig i seng.

Jeg kom ikke afsted alene, men her til morgen var min pine blevet løst – for Danmarks Radio er kommet mig til hjælp med en guide til at blive bikiniklar med 10 lette øvelser, der kan dowloades som podcast. Hvor heldig kan man lige være?!

Så lige om lidt kan gartnerne og vagterne i komplekset her få fornøjelsen af at se en lille trivelig dame stå iklædt badedrag, gummisko og 2 vandflasker, for nu skal der trænes ….

Hvis du også vil være med kan du hente hjælp lige her: Bikiniklar med DR

Responses

  1. Imponeret over at du orker i den hede.

  2. Det er ikke så slemt.

    Løb foregår om morgen inden det bliver så varmt. Har altid en flaske med vand med, så jeg får drukket undervejs.

    Svømning er ikke noget problem i varmen – nærmest tværtom – og træningen foregik indenfor og en tur under den kolde bruser, inden jeg hoppede i pølen, gjorde det hele til at holde ud 🙂

  3. Du får det til at lyde behageligt.

    • det er slet ikke så slemt … før dagen efter – for av, jeg kunne mærke øvelserne i går.

      Men det skal vel gøre ondt for at gøre godt?!


Skriv et svar

Kategorier

