Posted by: Rikke | 27. april 2011

Selvom man går i sandaler, kan man godt gå i for små sko

Jeg har lidt af det mest forfærdelige hjemve i denne påske.

Jeg har savnet alt det og alle dem jeg har efterladt derhjemme.

Savnet at være en del af det danske forår og den kollektive jublen over at have fri og være ude i den bedste påske i mands minde.

Har savnet både vores sommerhus og min nyttehave, selvom jeg godt oppe i hovedet ved, at jeg i den virkelige verden alligevel kunne have været et af stederne.

Har savnet min familie, mine venner og mine katte- og ligefrem savnet det at have et job, så jeg kunne nyde oplevelsen af, at have fri i hele 10 dage i træk.

… og savnet har været så stort, at en lille bitte del af mig har tænkt “ha!“, da jeg nu kunne se at facebookopdateringerne begyndte at handle om genoptagelse af arbejde og regnvejr…

Responses

  1. Hjemve er RÆDSELSFULDT.
    Det gør en ude af balance. Og så må man altså godt tage sko på et par numre mindre.
    Det er både koldere og kedeligere at være i Danmark lige nu.

    Det hjælper ikke et hak – jeg ved det godt. Men det gå over efter lidt. Man skal bare give det lidt plads og ikke fejt give efter og tage hjem – for DET nytter i hvert fald ikke noget.

    Ville ønske der var noget mere hensigtsmæssigt at sige men det er der ikke.
    Jeg ved hvordan du har det – har været der selv – mange gange!

  2. Tak for ordene Kong Mor – og velkommen på bloggen.

    Det er underligt at første gang jeg sådan virkelig oplever hjemve – har ikke lidt af det hverken som barn eller ung. Så hos mig er det åbenbart først som voksen at jeg skal opleve at længes efter “tingene derhjemme”.

    Men det danske forår er nu også noget helt særligt …..


Skriv et svar

Kategorier

