Posted by: Rikke | 4. maj 2011

men vi lever endnu….

Du er forkølet!” sagde lægen da han havde kigget i mit øre.

Eller måske spurgte han.

Øret og menbramen er helet fint – “but there are some mucus in your middle ear, that tells me you have a cold“.

Jeg troede at det var den medicin jeg tog, der gjorde at jeg vågede hver morgen med snotnæse. Og at det var fordi lejligheden var varm at jeg svedte sådan. Og at det var medicinen der gjorde, at jeg var træt hele tiden.

Det sidste var faktisk rigtig nok – medicinen gør nogen mennesker trætte, men jeg havde også lige reddet mig en forkølelse, og først når den er væk må jeg dykke igen.

Har lige taget min temperatur og jeps, jeg har lidt feber. Så meget for at være i kontakt med sin krop – men en meget god forklaring på hvorfor jeg har haft så svært ved at trække mig selv op ved nakkehårene de sidste par dag.

Og mens jeg kan pleje mig selv – og drikke varme drikke – som anbefalet af lægen, må min kæreste tage på job, selvom han tilbragte et par timer i nattens mørke med at ofre sig ud af i begge ender.

Han havde det dog bedre i dag – og heldigvis ved jeg, at hvis han smitter mig med det han havde, så vil jeg da opdage det, for man kan jo nok ikke på samme måde bortforklare opkast og diarre.

Responses

  1. Og denne gang iler jeg med lidt ynk. Rigtig god bedring 🙂

  2. tak skal du have – ynker også mig selv 🙂

    Havde planlagt at nu hvor jeg havde en læges ord for at jeg var syg, så ville jeg blive i sengen hele dagen og bare se film … hvad jeg ikke vidste var, at man skal have en dansk ip-adresse for at streame film fra biblioteket … så nu bruger jeg i stedet tiden på at forsøge at løse det problem….

  3. Man kan altså god blive forkølet i varmen? Rigtig god bedring,håber du kommer hurtigt af med skidtet:-)

    • Åh ja, man kan nemt blive forkølet sådan et sted som her – den primære synder er enten aircondition eller vådt badetøj … eller gæster som kommer ned med deres forkølelser og smider om sig med baciller i det vand de vasker deres maske i.

  4. Øv, altså.
    God bedring.

    • tak skal du have 🙂

  5. Hold da op – jamen øhhm så god bedring og jeg krydser fingre for at I ikke smitter hinanden 🙂
    Det duer ikke!!

    • Nej, jeg håber også at vi holder vores forskellige dårligdomme for hinanden.

      Den værste kombo jeg nogensinde har haft, var diaré og lungebetændelse på samme tid – det var efter en ferie hvor jeg kom hjem og var nødt til at tage på arbejdet, da jeg skulle have heldagsforhandlinger .. og hver eneste gang jeg fik et hosteanfald var jeg ved at s***e i bukserne – ikke nogen særlig stærk forhandlingssituation 🙂

  6. Pyh, Godt nok har jeg lidt af egypter-mave op til flere gange, og den vender også gerne tilbage, når jeg er i udlandet – men heldigvis har jeg ikke prøvet det i kombination med en lungebetændelse


Skriv et svar

Kategorier

