Posted by: Rikke | 8. maj 2011

På den anden side

Min kæreste havde fri idag, Det sker kun omkring 4 gange om måneden og den sidste fridag han skulle have haft, blev istedet begyndelsen på et nyt kursus – så da dagen idag oprendte, syntes jeg ikke om hans ide om at tage ned og træne i bugten, jeg syntes at han og hans krop trængte til en dag ovenvande.

Og at vi trængte til en dag sammen.

Så vi lod vækkeuret ringe forgæves, spiste morgenmad i fred og ro og tog en tur ud til Nabq. Nabq ligger nogen kilometer og 3 LE i en mikrotaxi væk fra hvor vi bor, det ligger ud til Tiranstrædet, og fra stranden kan man se de skibsvrag, der står på de dykkersteder hvor vi plejer at dykke.

Nabq har en helt anden melodi end både Nama Bay, Hadaba og Old Market.

Jeg kender ikke til historien om stedets tilblivelse, men det virker som om, at hvor de tre sidstnævnte steder er områder, der er bygget op for at dække et eksisterende behov, så er Nabq en form for turisthimmel, med restort på resort lagt ovenpå tom jord.

Hvor der de andre steder er en blanding af private boliger, hoteller, butikker og restauranter, så er der i Nabq bare det ene store komplette resort efter det andet. Der er pænt, rent – nærmende sig det sterile – og der er ingen der hiver i en og når man går på strandpromenaden er der højt til loftet.

Steder der tager sig af deres gæsters behov fra A til Å. Fine strande, muligheder for alverdens aktiviteter, restauranter, svømmepøl – med eller uden vandarobic, mænd med T-shirt, der fortalte at de var her for at aktivere dig.

Nabq er det perfekte sted for den slags turister der ikke bryder sig om rod og tumulter og gerne vil tilbringe deres ferie med at slappe af på et resort, hvor der er varmt og vand. For det er lige det man får.

Og en rigtig pæn udsigt. For mennesker og biler:

Jeg har selv svært ved at finde ud af hvad jeg mener om stedet – man må da håbe for investorene at de har har fat i noget, med den mængde værelser der er til rådighed.

Uanset hvad, så har du noget af den bedste dykning lige ud for kysten her …. og den vil jeg da håbe bliver ved med at være til rådighed, for sådan nogen som mig.

Responses

  1. Om ikke andet kunne du nok tjene en skilling på at lave turistbeskrivelser!! 😉
    Fede billeder. Der SER lækkert ud. Sådan på postkort måden

    • Tak skal du have … tror nu nok ikke at jeg ville komme til at blive rig på rejse- eller turistbeskrivelser, det er ikke rigtig dér jeg yder mit bedste 🙂


Skriv et svar

Kategorier

