Posted by: Rikke | 13. maj 2011

Og det du siger er?

For at jeg kan gå til læge hernede, skal jeg “have lov” af mit forsikringsselskab – i hvert fald hvis jeg skal være sikker på, at de vil betale regningen.

Derfor skrev jeg til dem i dag, at jeg havde de problemer jeg har og at jeg ikke vidste om det var min tand, eller min kæbe der var problemet, og om jeg derfor kunne gå til et tjek hos lægen, så jeg kunne blive undersøgt der.

Og så spurgte jeg om de i øvrigt dækkede tandlægebesøg, hvis det var min tand der var noget i vejen med.

Jeg fik rimeligt hurtigt et svar … men desværre af kafkaske dimensioner da jeg ikke på nogen måder forstår hvad de skriver – udover at jeg (måske) åbenbart ikke længere er dækket af forsikringen fordi jeg ikke er blevet tjekket af (en af deres) læger inden jeg begyndte at dykke igen??

Normalt har jeg ikke problemer med at læse engelsk, men mailen (der ser ud til at være sat sammen af forskellige dele) er skrevet af en italiener og måske er det det, der er en del af problemet – den anden del er, at da jeg fortalte dem at jeg var ok igen og ville begynde at dykke, blev jeg ikke bedt om at komme med en bekræftelse på, at jeg kunne dykke igen, at jeg ikke ved hvem dr. Carlos er og ikke har hørt om ham før i dag – ligesom jeg ikke ved hvad ENT står for.

Døm for dig selv … og hvis du forstår hvad de skriver, så byd endeligt ind

According to your e-mail, here below copied, we are really sorry to read you are having again a problem to the ear but we are not able, at present time,  to confirm cover for a visit to the dentist because, following your previous ear problem, occurred on 28 April 2011 and the suggestion  by our doctor Calì Corleo not to dive till verified with an ENT the type of problem your ear was having, we have never received a medical report attesting you were fit do dive again. Please be informed that unfortunately our insurers could repudiate the cover because you dived against doctor suggestion.

I øvrigt gør en tur gennem google translate ikke noget for hverken indhold eller form:

Ifølge din e-mail nedenfor her kopieres, vi er virkelig ked af at læse du har igen et problem at øret, men vi er ikke i stand til, på nuværende tidspunkt at bekræfte dækningfor et besøg hos tandlægen, for efter din tidligere øre problem, fandt sted den 28. april 2011 og forslaget fra vores læge Calì Corleo ikke at dykke indtil kontrolleres med en ENT den type problemer øret var der, har vi aldrig modtaget en lægeerklæring bekræfter du var fit gøre dyk igen. Vær opmærksom på, at der desværre vores forsikringsselskaber kunne afvise den dækning, fordi du dykkede mod læge forslag.

Responses

  1. øv til dine forsikrings-problemer,oveni.

    • Nu har jeg heldigvis fået gode råd fra udenlandsdanskeren i Singapore, så må jeg håbe det går…. og lige nu er “tand/kæbepinen” heldigvis gået i sin mor igen.


Skriv et svar

Kategorier

