Posted by: Rikke | 16. maj 2011

Ud-lovning

Jeg har lovet de andre at du kommer med kage” sagde min kæreste lige før i telefonen, mens jeg ellers sad og dampede af efter morgenløbeturen.

Så meget for nogensinde igen at mumle noget om, at det kunne jo være, at jeg skulle komme forbi og hygge om ham i dag, fordi han har en travl dag med 4 kurister fordelt på 3 forskellige kursus + natdyk, så han nok er oppe på 4 måske 5 dyk i dag.

Jeg er ellers aldrig god til kage på kommando – er mere “frit-ud-af-luften” typen, som kan finde på at bage af hvad der i køkkenskabene en onsdag kl. 20 eller lave crepes suzette fordi der ikke er helt så store portioner aftensmad … som i går.

Men jeg eksperimenterede forleden med en fersken/karamel brødkage her forleden … og jeg tror jeg vil arbejde videre med noget i den dur.

For den var ret god og jeg tænkte alligevel at det måske var på tide at gentage succesen.

Responses

  1. Naaaaaams.. Følger der noget opskrift med?
    😉 Du ved hvor kagefikserede vi er her i Normandiet

  2. tjae … man starter med at gå ned i butikken og kigge efter kanel.

    Da alle navnene på krydderierne er skrevet på arabisk, spørger man så embedsmanden om de har noget kanel – og da han ikke forstår ordet cinnamon, går man hjem og bruger googletranslate for at finde ud af hvad kanel hedder på arabisk.

    og det er القرفة kan jeg nu fortælle.

    Så går man ned igen, med pc’en under armen og viser manden hvad det var man forsøgte at finde tidligere … og bliver vist hen til hylden med te.

    Kanelte.

    – så nu kommer der kanelte med ingefær i kagen.

    … hvis den bliver god skriver jeg opskriften – men lige nu og her er den blanding af en tarte tatin (med ferskner) og en abekage (brødkage med kanelkaramel) … dog med karamel af kanelte med ingefær


Skriv et svar

Kategorier

