Posted by: Rikke | 18. maj 2011

Skønhed med pænt på toppen

Hvert andet øjeblik tænkte jeg “øv, hvorfor har jeg ikke kamera med, så jeg kan fotografere al den skønhed omkring mig” og hvert andet øjeblik tænkte jeg “pyha, at jeg ikke har kamera med, for intet kamera kan nogensinde fange det smukke undervandslandskab og den rigdom af fisk vi er omringet af“.

Men der var kamera med i selskabet, da nogen af kærestens elever havde taget et fotospeciale og var ude og øve sig.

Og nej, de kunne heller ikke fange alt den magi vi dumpede ned i, da vi dykkede andetdykket i Ras Mohammed – Yolanda/Shark – på den smukke, smukke yderside, og altså i den modsatte retning af det “normale”.

Da vi kom i vandet kunne vi se vragresterne fra skibet Yolanda ligge som de ligger – spredt ud over bunden – med sin last af toiletter og badekar, som nye beboere har taget i deres besiddelse.

Lidt efter blev vi mødt af den største flok unicornfish jeg nogen sinde er stødt på. En folk der fulgte med os det meste af vejen af dykket.

En enkelt af gruppens dykker mente at hun så en delfin ude i det blå, men resten af os kunne kun se hendes ophidselse .. og så det store blå ingenting.

Der var en rigdom af fisk hvor vi end svømmede. Store grubere der stod og blev renset, eller gemte sig i småhuler i klippen.

De store trompetfisk, der normalt holder sig rimeligt højt i vandet, fik følge af en væver lille skriggul fyr, der vimsede rundt på et par og tyve meter og helt klart havde travl med sit eget liv.

Æg fra en spanish dancer, sad og legede med strømmen i deres fine røde farver og en enkelt pyjamas nøgensnegl blev det da også til, selvom jeg ikke kunne finde den igen, da jeg kiggede væk for at vise den frem.

Men ligesom billeder ikke gør turen retfærdighed, så gør ord det heller ikke – så jeg vil bare slutte med at sige som jeg startede … det var skønhed, med pænt på toppen.

Og jeg var rigtig glad for at være i vandet igen … og mit dyk nr. 199 er et af dem man husker.

Responses

  1. Hej Rikke, godt at du er kommet i vandet igen uden problemer. (Altså andre end at det er så smukt, at det ikke kan beskrives eller vises på billeder)

  2. Tak skal du have Jørgi – og ja, heldigvis er der ikke nogen problemer i vandet…. har desværre stadig noget bøvl med noget øre/kæbeting der gør avs.

    Men læge og tandlæge kan ikke sige hvad det er – men mener at det er forsvarligt at fortsætte med at dykke, så det gør jeg …


Skriv et svar

Kategorier

