Posted by: Rikke | 20. maj 2011

Kald mig bare Fabio

Min telefon gik død her forleden – regnede med at jeg var løbet tør for taletid. Kom først forbi og fik gjort noget ved det i dag (og endnu engang mange tak for telefon med 2 simkort og supplerende dansk simkort).

Da jeg havde smidt 100 LE på kortet og skulle tjekke balancen kunne jeg se at den var 165 LE hvilket så ikke rigtig svarede til at jeg var løbet tør.

Mange lange minutter i en varm butik og mange larmede gloser fra mand til anden person i telefonen senere kunne jeg få oplyst, at min nummer var blevet afbrudt og det først kunne genetableres når teleselskabet havde fået oplyste hvem der havde simkortet + evt. pasnummer, hvis det var udlændinge.

Det var et nyt tiltag der var kommet den sidste måneds tid (… nogen der sagde militærmagt?!)

Men jeg skulle tilbage til den butik hvor jeg havde købt kortet og få det fikset.

Var forbi senere, dog uden pas.

Jeg skal ikke gøre mig klog på baggrund og effektiviteten af det nye tiltag – men jeg kan røbe, at autoritetstroen hos forhandlerne kan ligge på et meget lille sted. Hvis man som mig ikke har sit eget pas med, så bliver der da bare grebet i posen med fotokopier af pas og så bruger man det der er nærmest.

.. og min telefon er nu ejet af Fabio, der er italiener og en ham.

Så vi må jo håbe på at han bruger telefonen ordentligt …. og at den der ender med en af mine alter egoer på paskopier bruger mit navn ordentligt.

Skriv et svar

Kategorier

