Posted by: Rikke | 28. maj 2011

Gennemsnitligt er det godt

Kan huske, at en af de første gange jeg fik forklaret statistik og gennemsnit. At det var noget med, at hvis du stod med den ene hånd på en kogeplade og den anden på en isblok – så havde du det gennemsnitligt godt …. og sådan er det også lidt med mig og mine øvelser i dag.

Nogen af tingene klarede jeg rigtig godt og andre ikke helt så godt.

Men jeg kom videre med nogen af testene og tilbragte en time i bugten med at se og demonstrere “skills” – det vil sige øvelser under vand.

Og hvor jeg er 100 meter mester i masketømning – med hjælpebevægelser, så er jeg stadig en total klumpedumpe når det kommer til afbalanceringsøvelserne.

Jeg ved hvad man skal gøre, kan alle de medbevægelser man skal bruge for at demonstrere, men når jeg så selv forsøger … så er det hvalen ved Vejlefjord om igen.

Fik dog til sidst fat på “hovering” – dvs. svæve siddende i vandsøjlen … hvor jeg sad stille i skrædderstilling …. og var næsten lige så god, som en af de efterskoleelever vi havde i sidste uge (møgunge!).

Min fin pivot sutter stadig totalt – og jeg kan af en eller anden årsag ikke få min krop og min hjerne til at samarbejde.

Men jeg er på vej ….

Det allerbedste ved i dag var nu at vi gennemgik, at hvad der var planlagt – og det viste sig at det ikke var for meget, at jeg kunne mere end jeg troede (og var dårlig til de ting jeg frygtede jeg ville være dårlig til …. og nej, ingen hvisker negativ opfyldelsesteori…!!!).

Jeg havde en god snak med min søde instruktør, der godt kunne se at jeg var fyldt op i går og vi har justeret de næste dages program, så jeg kan nå at komme på mental omdrejningshøjde -specielt med den teori jeg skal have læst op på.

… og mens min kæreste er gået ud for at finde nogen der vil drikke øl og se fodbold med ham, vil jeg igen sætte mig ud og læse på min teori …. som jeg siger; gennemsnitligt har vi det godt 😉

Responses

  1. Det lyder som om gennemsnitlig er et ok sted at være lige nu. Ha en god læsedag.

  2. Woaww…undervandsyoga 🙂

  3. Ser frem til læsedagen i morgen og satser på noget mere koncentreret læsning end sidst – nu har jeg også et præcist antal kapitler og en deadline … åh, jeg arbejder så godt med deadlines …. (faktisk seriøst)

    Og ja Susling – total yoga, det der dykning – og faktisk også meditation når det gøres ordentligt …hvor man bare “glider” stille og roligt igennem vandet. Kan være meget afslappende.


Skriv et svar

Kategorier

