Posted by: Rikke | 1. juni 2011

“Alle dem med ørebetændelse må godt komme op af vandet”

Jeg har det lidt som om, at min krop er ved at falde fra hinanden i forkellige retninger.

Lige så snart mit maveonde er ved at gå i sin mor igen, så er den galt igen.

Eller igen, igen – er måske mere retteligt.

Det startede jo egentligt i midten af maj med ondt i kæbe/tand/øreregionen.

Efter at en læge to gange havde kigget på det og sagt der ikke var noget i vejen – fik en tandlæge også chancen. Første gang fandt han ikke noget – men da smerterne blev ved, fandt han ved andet besøg en tand, hvor plomben havde trukket sig, så der var adgang til en nerve.

Det blev fikset og noget af problematikken lettede.

Men ikke helt. Jeg gik af de smertestillende piller – men jeg nåede aldrig at opleve at blive helt smertefri.

Og i nat tog det til igen. Jeg kunne ikke sove pga. smerter og i løbet af dagen er det som om at min verden er trukket sammen og nu befinder sig i mine øre.

Min verden er domineret af følelsen af en underlig slags lamelse i siden af hovedet, oplevelsen af at nogen både dunker mig i ørene og stikker søm ind med jævne mellemrum. Og så gør det ondt hvis jeg spiser og når jeg forsøger at røre foran eller under øret.

Min ven google siger ørebetændelse. Det siger min instruktør også og klokken 20.00 har jeg en tid hos en anden læge, der forhåbentligt siger det samme – istedet for bare at kigge mig i ørene og sende mig hjem med uforrettet sag.

… og hvis han siger det, så siger han sikkert også at jeg skal komme op af vandet i den kommende tid … Og måske er det også det min krop forsøger at sige til mig?

Det har været hårdt den her tid hvor jeg har været divemaster-trainee og jeg har hele tiden sagt at jeg ikke magtede (eller gad) at arbejde så hårdt som dykkerinstruktørene gør … og måske er det også det min krop fortæller mig, ret hårdhærdet.

 

 

Responses

  1. Op med dig, og god bedring.

    • Tak skal du have

  2. Hvis jeg kunne, ville jeg sende en pakke af min yndlingsrøgelse ned til dig, og så afvente, hvad den måske ville inspirere dig til at gøre;)

    I øvrigt, er det sgu da irriterende for dig at bøvle med ondt i ører og eller tænder hele tiden. Tandpine er frygteligt. Ørepine er forfærdeligt. En udefinerbar kombination må være ganske hæslig.

    God bedring, for søren da!

    • Røgelse … tjae, det kunne være interessant at se. Jeg elsker røgelse, men helst i det fri, da det ellers kan blive for kraftigt.

      Gik i øvrigt forbi et sted i dag hvor det duftede kraftigt af røgelse … og underneden duften kunne man lugte tis … knapt så behageligt

      Og ja, gu’ er det træls … men mest af alt at jeg har været til 2 lægebesøg og 2 tandlægebesøg uden at der kunne findes en ordentlig løsning på problemet.

      Men nu satser jeg på at jeg bliver hel igen.

  3. Ring til dr eller tv2 og bed dem sende en kamera og lydmand. Vi vil gerne have nogle levende billeder til alle de gode historier.

  4. Jeg har smidt en video af killingen på min facebookside tror du ikke at det rækker?

    http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150179112624822&oid=103661243050041&comments


Skriv et svar

Kategorier

