Posted by: Rikke | 6. juni 2011

Dyrehold

Jeg synes at mængden at tilløbende kryb og andre dyr er stærkt stigende og at det kribler og krabler mere og mere for hver dag der går.

Der altid er en flok store myrer der fistrer rundt omkring terrassedøren. De kommer ind enkeltvis og virker altid så forvirret og forsøger så hurtigt som muligt at komme ud igen. Nogen gange lykkedes det, andre gange kommer de under en sål, eller får en omgang af en kattepote.

Selvom vi har myggenet/gardiner foran dør og terrasse har vi alligevel både myg og fluer indenfor. Fluerne driller en om dagen og når de går til ro om aften – så kommer myggene frem. Små lumske sataner, der gemmer sig i gardinerne eller i taskerne ovenpå skabet … lige indtil man har slukket lyset, hvorefter de danser can-can lige ude foran ens øre, så man ikke kan sove og bare ved, at de vil stikke en til en pulp, når man lukker sine øjne.

Og så er der kakkelakkerne.

Jeg hader kakkelakker. Og jeg ved at de er der – uanset om man kan se dem eller ej. I lang tid har det været sådan, at når jeg åbner to af mine køkkenskabe, så har jeg set en kakkelak forsvinde ind i dybet. Jeg har ikke magtet at gøre noget ved det, da jeg ved at inden jeg har fået taget alle tallerknerne eller gryderne ud, så er den langt væk.

Og hvis jeg skal begynde at sprøjte, skal jeg enten tage alt ud af lejligheden først – eller vaske alt af bagefter.

Og det har der bare ikke været overskud til.

Men vores efterladenhed er måske årsagen til, at der de sidste par dage har været et sandt mylder på køkkenbordet – med både små kakkelakker og nogen endnu mindre billelignende ting. Så det har været et par sjove dage hvor jeg har krydret madlavningen, med at klaske kryb.

Her forleden fik jeg også klasket en ordentlig kakkelak på køkkengulvet … troede jeg. Bagefter opdagede jeg at det vist mere var en meget stor bille – og jeg er helt bange for om det i virkeligheden var en af de hellige skarabæer, jeg fik fat på.

Og da de lever af at samle på møg, tror jeg at det er ved at være på tide at vi får gjort grundigt rent her i hytten.

Så det er det, at dagen i dag kommer til at handle om – rengøring og teorilæsning.

Godt at jeg skal til lægen i aften – og forhåbentligt får jeg igen tilladelse til at komme i vandet igen!

Responses

  1. Av – pludselig vil jeg ikke bytte bredde grad med dig alligevel.

    Jeg er ikke for vild med kryb, men det er sjovt nok heller ikke det, som jeg forbinder Egypten med. Og så dog – jeg har en gang måtte tilkalde en tjener i en restaurant på et fint hotel, fordi der kravlede en kakerlak rundt på loftet…

  2. … åh, jeg ville ønske, at der bare kravlede en _enkelt_ kakkelak rundt på loftet *suk*

    Nogen af tingene er desværre menneskeskabte. Det hedder sig, at I “gamle dage” var der ingen myg i Sharm – men efterhånden som turismen er vokset og der er kommet flere og flere grønne områder, der bliver vandet godt og grundigt, er problemet opstået.

    Og åbenbart fordi de vander med kloakvand – og det sidste er rigtig nok.

    Når man går rundt hvor der vandes, så stinker det som bare fanden – og jeps af lige præcis af kloak.


Skriv et svar

Kategorier

