Posted by: Rikke | 15. juni 2011

Ørebetændelse og hjemve

Turen gik omkring lægen endnu engang.

Jeg kunne godt mærke, at det ikke var helt ok med øret, da jeg begyndte at dykke igen efter min ufrivillige pause.

Jeg havde håbet på at et par dage ovenvande ville fikse det, og har gået i smug og sagt ‘lalalalala – jeg kan ikke mærke noget“, mens det bed og nev i øret.

Men i går kunne jeg godt se, at jeg ikke kunne lade som om mere. For ikke nok med at øret med ørebetændelse gjorde ondt, gav rumklang når jeg tyggede og sådan helt generelt var noget halvdøvt, så måtte jeg også konstatere, at det andet øre også var begyndt at røre på sig.

Og det på en måde så jeg ikke kunne sove på den side, eller lave noget hvor jeg skulle have hovedet nedad.

Så checkup tiden i morgen, blev ændret til i går.

Og dommen var rimelig kontant: op af vandet igen!

Minimum 10 dage og helst gerne 14 dage.

Ikke nok med at ørebetændelsen i mellemøret i venstre øre var kommet igen, men den havde også taget sin gamle ven barotraumen, i hånden og de to holdte nu sammenskudsgilde i mit højre øre.

Inden jeg tog op til doktormanden, havde jeg regnet lidt på sagerne og det kom ikke som en kæmpe overraskelse, at det var sådan det var fat og det var det der ville blive dommen.

Og efter at have fintænkt, mærket efter og talt med kæresten, har jeg lige booket en billet hjem til Danmark.

Og sendt en mail til folk, om at jeg kommer hjem med og jeg trænger til selskab, bacon og lakrids….  i uprioriteret orden 😉

Der er ikke noget der er så slemt, at det ikke er godt for noget.

Rejser på fredag.

Responses

  1. Stakkels dig! Er sikker på det hjælper at komme en tur til DK! 🙂
    God bedring 🙂

    • Tak skal du have.

      Inden vi tog afsted og snakkede om at tage til udlandet, var en af kriterierne, at vi skulle et sted hen, hvor det var til at komme hjem fra til en rimelig penge og på en rimelig tid ….og det er det heldigvis (selvom jeg egentligt troede at det ville være billingere)

      Og jeg tror lige præcis at en tur til sommer DK er det der skal til for at få mig på højkant 🙂

  2. Øv hvor ærgerligt med øret. Og dejligt at du bruger tiden hvor du ikke kan dykke, på en tur hjem – ønsker dig masser af lakrids og bacon 🙂

    • Tak skal du have … og skal jeg ikke sige velkommen til? Tror ikke jeg har set dig i kommentarsporet før?

      Lakrids og bacon er livets grundstoffer – og nok derfor jeg først og sidst er dansker (selvom de vist også har noget ret godt lakrids i Holland og FInland….)

      Men jeg glæder mig også rigtig meget til at se mine venner og min familie.

  3. Og vi glæder os til at se dig,og få dig på højkant. Bare du ikke kommer til at brække dig af bacon, vi vil alle servere det for dig.,Kærligst .

    • Tror at mit bacon-tal skal noget op før jeg får for meget – men man skal aldrig sige aldrig 🙂

      En mad med nylavet leverpostej vil heller ikke være af vejen.

      … med bacon naturligvis 😉

  4. Ondt i ørene er bare skidt. God bedring 🙂

    Hilsen

    Palle

  5. Tak skal du have – og en tur på en af de københavnske restauranter, som du gør reklame for vil heller ikke være helt af vejen 😉

  6. God løsning på alle problemer, Bacon og lakrids.

    • Har altid sagt at jeg kan redde enhver middag med bacon og whisky … enten ved at putte det i maden … eller ved selv at hælde det indenbors 🙂

      Og lakrids er et af grundstofferne – basta!

  7. Uh, håber ikke at ørerne driller på flyveturen hjem til Danmark.

    Men ellers lyder det dejligt med en ferie hos familie og venner. Uden at du bliver fristet til at hoppe for hurtigt i vandet igen.

    • Har nogen gode store lyserøde smertestillende – som jeg regner med at tage før turen – samt godt med tyggummi.

      … men heldigvis har jeg pt (og 7-9-13) ikke haft problemer med at trykudligne og tror ikke at betændelsestilstande påvirkes af det omgivende tryg … *håber og krydser fingre*

      Det er bare ikke rart at være et sted hvor der er +30 grader, lækkert vand og gode pools … og så et vandforbud.

      Så er det nemmere med DK – har hørt det kommer til at regne, men så kan jeg i det mindste tage en hue på.

      • …husk en trøje sammen med huen, til når du stiger ud af flyet i Danmark… Regnskyl har vi nemlig rigelig af herhjemme.

  8. Glæder mig allerede – også selvom der skulle falde en byge på Sct. Hans aften … hvilket jeg kan læse mig til ikke er usandsynligt 🙂


Skriv et svar

Kategorier

