Posted by: Rikke | 16. juni 2011

Hvor hvid kan man tillade sig at være?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg bedre kan lide skygge end sol … hvilket i sig selv er ironisk, når man nu har valgt at bosætte sig i Egypten, hvor solen praktisk taget skinner uafbrudt.

Det er heller ikke fordi jeg ikke kan lide solen – og jeg nød endda at ligge i solen lige da jeg ankom – hvid, sol- og varmhungende.

Men det blev varmere. Og varmere og endnu varmere.

Og i og med at jeg ikke har været ude på en båd i nogen dage og det er for varmt faktisk at sidde i solen, er den farve jeg plejer at smykke mig med, blevet noget falmet.

Slog det mig, da jeg her pludselig står og skal hjem.

Endelig havde jeg ellers en chance for at slå min søster i den lange “brun-farve-kamp”, der altid har kørt mellem os – uagtet at min søster altid vinder, da hun bare har mere farve i huden og også har den tålmodighed (dumdristighed?) der skal til for at lægge sig direkte i solen bare iført sololie …..

Det har jeg ikke – og nu har jeg ikke engang tiden til at forsøge. For denne dag i dag, som er min sidste dag hernede, er jeg lige om lidt tvunget ind i en bil for at køre mange kilometer til Sinais hovedstad (El Tour) og få fikset mit visum.

… men når jeg så kigger på vejrudsigten for Danmark i den næste uge, kan det næsten også være lige meget med farven på huden, for det ser ud til at vejret er til “påklædt”.

Jeg glæder mig.

Responses

  1. Det regner jo altid til Skt. Hans, en tradition du nu vil sætte pris på 🙂

    Og så vil jeg godt med dig tilbage. Er skidegod til at bage og trænger til et nyt job og luft under vingerne!!

  2. Faktisk skræmmer det mig ikke en pind, hvis det skulle regne mens jeg var hjemme – men lidt godt vejr ville da heller ikke være af vejen … bare ind i mellem.

    Mht. Sham og karriereskift, kan jeg kun sige at billetterne er billige og det er bare noget med at pakke en kuffert med en bikini og en masse mel – så der du sat op til business 🙂

  3. Ja pas nu på ørerne – det gør SÅ ondt at flyve med sådan noget (har prøvet det)

    God tur hjem – æd noget lakrids for mig 🙂

  4. Gik heldigvis problemfrit med ørene … og jeg har guflet lakrids for mig selv – og for rigtig mange andre udenlandsdanskere … hvis jeg ikke passer på kommer jeg aldrig tilbage i dragten


Skriv et svar

Kategorier

