Posted by: Rikke | 20. juni 2011

Inspiration nede i kælderen

Mellem A og B, nåede jeg også et smut forbi C, som viste sig at være en utrolig hyggelig frisørsalon/kaffebar/designværksted/salg af unika – slash alt hvad du kan tænke dig ….

Kopffüssling hedder stedet – og ligger på Frederiksberg – på H.C. Ørstedvej.

Da jeg tog til Egypten, var planen at lade håret vokse, så jeg kunne spare sammen til en hestehale og lade det hele stå til. Men med en underlig mellemlængde, alt for meget saltvand og lufttørring, har jeg ikke haft tjek på garnet i de sidste par måneder.

Og for en dame, der er datter af en frisør og vant til noble glatte og glitrende pagefrisurer, har det bare været svært med saltstrit. Og jeg besluttede mig til, at når jeg nu alligevel var hjemme, måtte lokkerne lade livet.

Min normale frisør kunne tage mig ind om 4 uger – hvilket er 2½ uge over mit tidsskema, så jeg forhørte mig om min venindes frisør og gik forkert.

… eller rigtig?!

For det er faktisk første gang i mange år, at jeg er gået glad og tilfreds ud af en frisørsalon. Godt nok ikke med en frisure, jeg normalt ville have herhjemme, men med et hår, der formgiver de tanker jeg havde og virkeliggører mine beskrivelser af mine ønsker. Og vigtigst af alt, et hår jeg tror jeg bliver rigtig glad for nede i varmen, når jeg styles af saltvandet, solen og luften.

Klippet efter de veje mine krøller vil krølle og resten vil hænge.

Af en frisør der kan sit kram.

Og mere end det.

For udover at der er frisørsalon på stedet, så har Henny der står bag foretagendet, skabt en butik der sælger unika, sjove dingenoter og chokolademandler (der efter hendes hjemmeside at dømme, kommer fra storebrors chokoladefabrik i Ålborg).

De selvsamme mandler serveres sammen med god musik på anlægget, trip-trapperier fra kæresten, der arbejder som grafiker og kunster lige i rummet ved siden af … og så en kop god kaffe eller te.

Udover at jeg har fået mig nyt hår på hovedet – har jeg også fået en totaloplevelse og en indsigt i hvordan man også kan lege butik – og det er rigtig fedt for sådan en som mig, der også har lyst til lidt af det hele og har svært ved at vælge, fordi det begrænser mig.

… og navnet?

Det betyder sådan en:

 

 

 

 

 

… og billedet er tyvlånt fra salonens side på Facebook.

 

Responses

  1. Lyder skønt alt sammen, men havde i også lakridser at byde på?
    Eller er du fyldt op.

  2. Chokolademandler med lakridsstøv (og alle mulige andre slags) blev der budt på.

    … og det har vist sig, efter at jeg er kommet hjem og har fri adgang til lakrids og bacon – så er jeg alligevel ikke så afhængig alligevel.

    Der er vist en snert af det der med det grønne græs.

  3. Ha, ha Nu mangler du bare at brokke dig over et eller andet, så er du kommet hjem.


Skriv et svar

Kategorier

