Posted by: Rikke | 4. juli 2011

De vinder alligevel til sidst

Havde taget billede af mit køkkenskab og alt den plastikomtrukne orden, det åbenbart er nødvendigt at have hernede, i kampen om at reducerer fødeindtaget hos de invaderende biller og kakerlakkerne.

Indslaget om hvordan jeg gjorde rent i alle mine skabe og slavede med at rydde op hele dagen havde næsten skrevet sig selv.

Indtil jeg slog 2 kakerlakker og 3 biller ihjel efter, at jeg ellers var officielt færdig.

Drømte om dem om natten og vågnede op til endnu en, der sad i badeværelses vasken og nærmest hvæsede af mig, da jeg var oppe og besvare et telefonopkald kl. meget tidligt.

Og inden klokken blev 12, var jeg stødt på endnu 2 kakerlakker og 3 biller og havde forvekslet en dråbe der løb ned af mit ben, med et insekts kriblen krablen og havde lavet “få det dyr af mit ben dansen” inden jeg opdagede hysteriet.

Jeg har et naivt håb om, at det er de sidste overlevende efter gårsdagens myrderier – for uden at gå i detaljer opdagede jeg flere “åsteder” under rengøringen, så bestanden er blevet væsentligt reduceret  – men jeg har samtidig en ide om, at det nok ikke på nogen måde bliver let at blive krapylerne kvit.

Jeg ved ikke om det er sandt at kakerlakkerne vil overleve en atomkrig, men jeg ved at de var her i Egypten før jeg kom – og de vil være her når jeg forlader landet igen.

Responses

  1. Kan man ikke give lejligheden en omgang gift?

  2. Jeg sprøjter med gift .. selvom jeg hader ideen om at fylde mit hjem med gift – og det virker også på dem jeg sprøjter på, men når man som os bor i stueetage, kan man vist kun holde krabaterne nede, ikke fjerne dem helt.

    … men hvis det bliver værre endnu så kan man få lejligheden “bombet” med gift – men hvis man ikke selv skal blive syg af det, skal man være ude af stedet en uges tid bagefter … og så skal alting helst ud, så man ikke risikere at indtage giften bagefter.


Skriv et svar

Kategorier

