Posted by: Rikke | 9. juli 2011

Circle of cats

Må nok erkende at Killing er forsvundet – nu hvor hun ikke er kommet tilbage efter to døgn.

Nabokattene har vi heller ikke set noget til, og derfor kunne der godt være en mistanke om, at det store “kattefejeblad” har været ude og har taget det katte der er “dumme nok” – og der kan en halvstor killing og et par tamme kastrater godt være målgruppen.

Morkatten Topper virker ret tilfreds over at være blevet enekat igen og vi har ikke set hende hverken pive eller lede efter killingen, tilgengæld er hun meget mere kælen end normalt, og virker helt glad over ikke at blive forstyrret af killingen, der ville lege eller patte.

Selvom jeg synes, at det er underligt og lidt sørgmodigt, at Killing er væk, og jeg da godt kunne tænke mig at vide hvad der er sket, må jeg også indrømme at man får et andet forhold til katte hernede – og at det på ingen måde er unormalt at katte forsvinder.

Og når folk har spurgt mig om hvad jeg ville gøre med kattene når vi rejste, har jeg hele sagt at vi måtte se tiden an – for jeg har både set og hørt om mange forsvundne hunde og katte hernede.

Hvad Killing angår så knyttede hun sig aldrig rigtig til os – ville ikke kæles, og selvom hun var født indenfor så var der stadig rigtig meget vildkat i hende. Hvis hun ikke er mere, så er jeg mest af alt glad for at hun nåede at få en meget bedre tilværelse på sin korte gang i livet, end mange andre katte har hernede.

Og når katte forsvinder hernede, er det lidt ligesom på arbejdsmarkedet derhjemme – lige så snart man har forladt skuden, så kommer der en anden og tager pladsen.

Og sådan er det også her …. eller der gøres i hvert fald et ihærdigt forsøg:

 

Hende her har tidligere forsøgt at gøre sine hoser grønne her i husholdningen. Hun er meget insisterende, og flere gange, når jeg er gået ned af stien til købmanden, er hun fulgt efter mig og har lagt sig uden for butikken for at vente på mig …. og har derefter fulgt mig hjem igen.

Hun har ikke tidligere fået mad eller lov til at være på terrassen – men nu hvor de andre katte er væk, satte hun lige trumf på og afslørede sine tre killinger, en rødstribet, en gråstribet og en der er kulsort:

… og med 4 kg. (hunde)kattemad i overskud fik hun lige en håndfuld på naboens terrasse, sammen med en skålfuld vand.

Og det ser ud til at magien i hundemaden virkede igen – for de spiste og er forsvundet igen.

 

 

Responses

  1. […] killing, bliver kaldt hen, for at få en tår af vandskålen. Den er endnu mere menneskesky end det sidste kuld unger hun havde, men mormissen vil gerne fodres og kæles og være […]


Skriv et svar

Kategorier

