Posted by: Rikke | 15. juli 2011

Din, min og vores tid

Jeg er glad for at være kommet tilbage i dykkerform. Og jeg har haft nogen rigtig dejlige dage, med skønne mennesker og dejlige dyk.

Og jeg har talt og lyttet, minglet og løst opgaver. Været overordentligt meget og brugt mig selv og min krop.

Og efter en måneds pause er det hårdt at komme tilbage i marken – og dykke 3 dyk og natdyk og samtidig også være lidt mere social end normalt, så der også har været et par sene aftener.

Så jeg havde bedt om en fridag i dag.

Selvom jeg egentligt meget, meget hellere ville ud og jagte hammerhajer ved Tiran, på det tidlige morgendyk, der blev stablet på benene i dag. 3 dyk i Tiran, afsted kl. 7 … og nærmest garanti for at kunne dykke de eller utilgængelige ydresider af øerne ved Tiranstrædet.

Men kroppen sagde “nej”. Der var forskellige huller, der skulle hele, en hofte der skulle plejes, ankler der skulle have ro, tæer der skulle afkrampes … og et enkelt øre eller to, der godt kunne trænge til at blive tørret ordentligt igennem.

Så jeg havde glædet mig til en dag hvor jeg skulle sove længe og pleje mig selv … og lidt oprydning i lejligheden og vasketøjet.

Indtil min kæreste vækkede mig ved 5-tiden fordi han skulle afsted på det her morgendyk (og nok var i lige så ringe form som mig) og jeg derfor lige skulle hjælpe ham ud af døren, og jeg fik øje på den sms der var tikket ind fra min instruktør, om jeg ikke lige kunne sørge for at læse den teori jeg ikke var helt ajour med.

Jeg forsøgte at ignorere påbudet om læsning og gik i seng igen, sov halvsov lige indtil min kæreste skev en besked, hvor han bad mig om at gå ned og fylde penge på hans telefon, da den var løbet næsten tør.

Da jeg alligevel var oppe, kunne jeg lige så godt sætte et par tøjvaske over og da jeg var nødt til at tage ned til byen for at fikse kærestens telefon, kunne jeg alligevel handle ind … og inden jeg har fået set mig om, er det blevet eftermiddag og jeg har hverken nået at lave noget eller lave ingenting.

…. så jeg tror det er på tide med en lur……

 

 

Skriv et svar

Kategorier

