Posted by: Rikke | 24. juli 2011

Mellem bønnebattle og begravelse af stikkerfisk

På mine vægtskåle mærket “det bedste i Egypten” ligger dykningen og kappes med de mennesker man møder via arbejdet.

De seneste par uger har virkelig bragt nogen folk, der har fået vægtskålen mennesker til at tippe over til den gode side.

Det er ret fantastisk at møde folk, der er åbne, glade og fulde af energi – og rask væk deler ud af deres livsglæde og deres syn på verden.

Det smitter og det gør en glad.

At folk så også er hurtige i replikken og kan kommentere verden på en ny og forfriskende måde, gør det ikke værre …

Jeg vil ikke længere kunne gå op ad beduingaden når højtalerne sender bønder ud uden at tænke på om de i virkeligheden har bønnebattle.

Ikke se på en dragefisk uden at tænke på at beskrivelsen stikkerfisk egentligt er meget rammende.

Og jeg synes at det er en rigtig fin beskrivelse at vi skal træne vores etiske boyancy, når vi tænker på hvad vi mener, der skal ske med attentatmanden oppe i Norge.

… og jeg er glad og taknemlig for at den her tid hernede, lader mig møde mennesker jeg ellers ikke ville have mødt – og at det er korrekt at en af hjørnestenene ved dykning helt klart er “meet people”.

Skriv et svar

Kategorier

