Posted by: Rikke | 26. juli 2011

Handy-historen fortsat

… eller hvordan det også er at bo i Egypten og skal have andre til at gøre ting for sig, og man selv er sproghandicappet

5 timer senere – rimelig fastlåst i en uaflåst lejlighed – ringede jeg til Mand #1 og spurgte om han havde mulighed for at finde ud af om der på et tidspunkt kom nogen tilbage med en lås – ny eller gammel, da jeg godt kunne tænke mig, at kunne forlade lejligheden på et tidspunkt.

Mand #1 havde snakket med Mand #4 for et par timer siden – for han (#4) havde ikke kunne finde en ny lås.

At komme tilbage med den gamle lås havde åbenbart ikke strejfet hans tanker.

Mand #1 kunne så også fortælle mig, at han havde bedt Mand #4 om at udskifte den pære der var sprunget i ovnen, som jeg har bedt om at få udskiftet i starten af måneden.

Men Mand #4 havde fortalt, at han ikke havde skiftet pæren, for jeg havde sagt at det behøvede han ikke.

Åbenbart.

Mit egyptiske er tilsyneladende bedre end jeg ved af.

Eller ikke.

Nu venter vi så.

Eller igen.

På at Mand #4 kommer tilbage med den gamle lås. Og muligvis også skifter en el-pære i ovnen (kunne være en hjælp hvis han så denne gang har en pære med sig).

Og venter på at Mand #1 kommer retur fra Cairo på et tidspunkt, for han ville købe en ny lås der.

En ting er at jeg bliver lidt bisset over at bruge en dag på at vente på forskellige folk – jeg overlever nok, og skulle alligevel sidde hjemme og læse (men havde planlagt at komme ned med havregrynskager til centeret her i eftermiddag…. det bliver så ikke til noget – men til desto flere kager til os) – men en anden ting er, at man åbenbart ikke kan få hvad vi betragter som rimelig almindelige ting her i Sharm.

Prøv at forestille dig at du bor i et land hvor du skal kører 800 km for en dørlås – det er mere end 2xJylland – det er da en Molbohistorie der vil noget.

U P D A T E … mens vi skriver…..

… og nå ja … nu har Mand #4 lige været her og bøvlet med låsen, for det ser ud til at den er blevet ødelagt i processen, så den nu hverken kan åbne eller lukke. Heller ikke selvom han har hamret på låsen med en skruetrækker

Og Mand #4 sagde mange ting på egyptisk i processen – faktisk så meget at jeg var nødt til at have Mand #1 på banen igen – for ellers vidste jeg ikke helt om jeg endte med at acceptere giftmål eller købe en bil, uden selv at vide af det.

Enden på den historie … og se efter nye opdateringer senere … er så at låsen opgives pt., og der findes alternativ lukkeanordning indtil lås fra Cairo ankommer.

Og det det med pæren i ovnen dropper jeg lige så stille – for bare det at den virker er jo egentligt også ok.

…. og så skal du da ikke snydes for et billede af den famøse lås – nu hvor den er tilbage i familiens skød.

Lidt broken, lidt banket og ganske uanvendelig.

og så også lige et til billede af Topper – for vi håber stadig på at når enden er god er alting godt:

Responses

  1. […] var i det tidsrum hvor vores “vicevært” var taget til Cairo efter en lås til døren, og 1½ måned senere stadig ikke var kommet retur, undlod at svare på sms’er og opkald og […]

  2. […] var engang en historien om en lås der gik i stykker, og krævede ikke mindre end 4 mænd på opgaven og 1½ måned i […]


Skriv et svar

Kategorier

