Posted by: Rikke | 27. juli 2011

Drømmestress

Ind i mellem er ens hjerne ens egen værste fjende.

Og således vågnede jeg fyldt med angst, stress, anspændte skuldre og knyttede næver efter det der ellers skulle have været en ordentligt nats søvn.

Og jeg havde sovet.

Og drømt.

Drømt om at blive mødt med krav om at have mange bolde i luften på en gang, svare på spørgsmål samtidtig med at jeg skulle huske og notere andre ting ned, folk der kom og gik og spurgte og krævede.

En brøkdel af det der engang har været min hverdag – og som jeg i mange lange perioder har håndteret nemt og ligetil.

Men i nat kunne jeg mærke, at jeg ikke kunne.

At jeg gik i panik og baglås og blev ved med at glemme, det jeg skulle huske.

Om det bare var en simpel sætning jeg skulle skrive ned, så havde jeg glemt slutningen, når jeg var nået halvvejs.

Og til sidst blev dem, der skulle bruge min hjælp, vrede og trætte af mig og gik efter anden hjælp.

Og jeg vågnede op med knyttede hænder og bankende hjerte.

… og tænkte at det er alligevel er utroligt som man kan have det mest ustressede liv og alligevel kæmpe med dæmoner om natten.

Og jeg ved stadig ikke hvad jeg vil lave når jeg bliver stor og kommer tilbage til DK og skal leve det normale liv igen.

Om 6 måneder og 4 dage.

Responses

  1. Der er brug for at skrue forventningerne til dig selv ned, tror jeg. Du skal ikke nå noget. Du skal bare være. Du har været et sted, som kræver lang tid og ro at kunne flytte sig fra. I nat var bevis på, at du stadig har brug for tiden og endnu ikke har flyttet dig et nyt sted hen. Det gør ingenting, for at tage det alvorligt og passe på Rikke er det vigtigste. Ro på… der er ikke brug for at vide, hvad du vil være, når du bliver stor. Indtil du ved, løser tingene sig på bedste vis, er jeg sikker på.

    Bare vær lige nu 🙂

  2. Man kan stå med anspændtheden i nakken, og fortvivlet se tiden glide forbi, eller, man kan læne sig tilbage, og lade tiden komme sig i møde. Lige meget hvad, ruller livet støt afsted. Liselotte har vist ret, bare vær lige nu. Jeg tilføjer, bare vær.

  3. Takker for de kloge damers gode ord og mening 🙂

    Synes egentligt også at jeg er blevet meget bedre til bare at være, har forlængst sluppet det job jeg havde derhjemme … men snakkede en del om det her forleden, og måske er det det der kom tilbage og bed mig?

    Og jeg synes også at jeg er et andet sted end jeg var for 6 måneder siden og tager det med hvad jeg skal lave derhjemme med ophøjet ro; de ting der skal ske vil ske – og jeg nøjes med at lægge rigtig meget mærke til hvad der gør mig glad hernede.

  4. Du er en klog kvinde 🙂


Skriv et svar

Kategorier

