Posted by: Rikke | 29. juli 2011

Drømmeliv

Jeg drømmer utroligt meget for tiden, om det er som kompensation for at min tilværelse lige pt. består af indeliv og teorilæsning. skal være usagt.

Men i nat fik jeg tilsendt et fedt komplot til den perfekte roman … den skal åbenbart foregår i Afrika et sted og handle om noget med børnehjemsbørn … jeg siger dig det bliver en god bog. Drama, humor, seriøsitet og sødme. Når jeg altså på et tidspunkt får genfundet tråden til hvad den handlede om.

Til gengæld kan jeg konstatere, at mit store havrengrynskage indtag de sidste dage, ikke har sat sig på mig, for jeg kunne uden nogen form for problemer være i min tynde venindes bukser … selvom jeg ikke helt forstår hvad jeg egentligt lavede der.

Men jeg forstår godt, at min sidste drøm var en slags Nigeria-brev, der blev sendt til alle derhjemme “Se mig, hør mig …. og send mig da for fanden et svar”.

Jeg er rigtig træt af at gå hjemme i en varm lejlighed og bare læse, læse og læse teori og så bliver man lidt piveskidsagtig og kunne godt tænke sig at få nogen overskudsagtige hilsner fra hjemlandet.

Piv.

Ikke engang billedet er af en ordentlig kvalitet…..

Responses

  1. Overskud, ha! Du kan få mere piveri, kan du. Herhjemme regner det. Igen! Og halvdelen af den ferie, jeg forestillede mig tilbragt i en solbeskinnet have, er i stedet sejlet afsted. Åh jo, overskuddet er der, men svært at få løbet af i en pjaskvåd have. Dine liljer var forresten lyserøde!

    Overdrivelse fremmer forståelsen…håber jeg;)

    • Underskudshilsner er også mere end velkomne 🙂

      Hvad er det for noget med det danske vejr! Du var jo ikke den eneste der havde glædet sig til en sommer hvor du skulle i haven hver dag…. uanset hvor meget jeg opdaterer på din blog, så kommer der ikke nogen haveindlæg 😦

      … og tak for liljeinfo 😉

  2. Jeg er utrolig glad for det er weekend uanset og det regner eller ej, har projekter nok at gå i gang med både ude og inde. Er i elevpraktik for tiden, hvor der bor mennesker som intet kan selv eller udtrykke sig.
    Set i det perspektiver er jeg glad for alle opgaver.
    I det hele tage bare glad for jeg kan, det jeg har lyst til.

    • Se det er jo rent overskud – midt i den grå sommer .. jeg er sikker på at du spreder smil, hvor du går hen Lea …:-)

      Og tak for smilet her

  3. Hjemlandshilsen med ønsket om at du snart kan udelivet, eller havlivet igen kan du få…
    Overskudsagtig? Nahh, her er mørk og vådt i DK det meste af tiden. Udlandsrejser er dermed så dyre at det ikke er til at komme i nærheden af, så sommerferien minder lidt om vinterferie, bare uden vinterdæk 😦

    Hyggehilsner fra hjemlandet dog 🙂

    • Tak skal du have Tina … selvom vi alle helst vi have sol hele tiden, så tror jeg at min tid hernede i den grad har fået mig til at sætte pris på regnvåde dage, at krybe ned under et tæppe med en bog og en kop te … og tænde nogen stearinlys.

      …. og i og med at vi kommer tilbage til DK i februar, er jeg sikker på at jeg nok har glemt den følelse når først jeg har været hjemme lidt 🙂

  4. Og tak til dem der har skrevet til mig på facebook, det er altid dejligt at høre fra folk derhjemme, og jeg tror man glemmer hvor meget en hilsen egentligt betyder for dem der er ude i verden …. for nogen gange føler man sig bare meget lille og ubetydelig – og så er det godt at mærke, at der stadig er nogen der husker en 🙂


Skriv et svar

Kategorier

