Posted by: Rikke | 8. august 2011

Divemaster

Så lykkedes det endeligt!

Efter besvær med ørene, tænderne og mange andre dele af kroppen lykkedes det mig endeligt, at blive færdig med min divemaster.

Mit “svendestykke” var et Scuba Review eller genopfriskningskursus, hvor et par allerede uddannede dykkere – der var lidt “rustne” i det fik  gennemgået teori, udstyr og skills, så var opdateret på deres dykning og en forhåbentlig god ferie.

… selvfølgelig var der ting jeg kunne gøre bedre – men alt i alt fik jeg kørt et ok genopfriskningskursus, og den pågældende person der havde været gennem forløbet, var glad …

Den traditionelle “dåb” for nye divemastere, er at de skal drikkes fulde gennem en snorkel. Nogle steder tager disse ting overhånd og ender med mystiske alkoholblandinger og seancer, ala de berygtede kanindåb ritualer i roklubber.

Så jeg bagte en kage.

Gider ikke drikkes fuld på kommando, gider ikke gøre ting udfra gruppepres eller tradition … og da folk havde sat tænderne i min chokolade/kirsebær drøm, gik protesterne ligesom også i sig selv igen … for selvom kagen så “anderledes” ud (som i vind og skæv) fordi den er lavet uden ordentlige forme … så var den ret god i sin chokoladerige, ganachecremede kirsebærfyldte helhed.

Så velbekommen og tillykke til mig selv.

…. og nu til en velfortjent fridag, hvor mine ømme knæ kan hvile ….

Responses

  1. Meget, meget, stort tillykke!

  2. Hvor dejligt, tillykke med kortet.

  3. Tillykke med det hele Rikke 🙂

  4. Tak skal I have – det er rigtig rart at være på den anden side.

    … selvom kæresten, da vi lå og stressede af i poolen i går aftes, igen begyndte at tale om at jeg jo liiige kunne gå videre og blive instruktør …

    …. og en anden af “kollegaerne” i bussen hjem spurgte hvad min næste udfordring skulle være ….

    Men jeg hviler nu alligevel lidt på laurbærbladene inden jeg kigger videre på mulighederne.

  5. Ogsaa et stort tillykke fra mig.

  6. Tak 🙂

  7. Det er fileme godt gået. STORT tillykke.

  8. tak skal du have Pernille … det var en lang og sej vej, men set i bakspejlet har selve uddannelsen ikke været så slem at komme igennem (bortset fra alle timerne med at læse teori….)

  9. Tillykke – så er du færdig med “at læse lektier”?.

    Og sejt gået med kagen – det kunne jeg ikke forestille mig, at “de” har prøvet at blive afvæbnet med før 🙂


Skriv et svar

Kategorier

