Posted by: Rikke | 9. august 2011

Afblæsning ….

Prøvede forgæves at finde ud af om der havde været gang i noget katteoprydning i nat. Da jeg ikke kunne få et svar, tog jeg ud og kaldte og fløjtede i hele området.

Jo færre katte jeg stødte på, jo mere blev jeg bekræftet i min dystre mistanke.

Et sted sad nogle egyptiske arbejdere i ly for solen, og syntes at det var sjovt, at efterligne mit fløjt … og jeg blev ked af det og frustreret … både over at blive drillet og over at katten ingen steder var.

Samtidig med at jeg jo godt er klar over, at det er en gadekat vi har taget til os, og at jeg stadig ikke er parart til at tage den med hjem til Danmark.

… men der var ingen kat og jeg gik hjem med uforrettet sag.

Hængte vasketøj op og pillede nogen ferskner.

Og pludselig hørte jeg et miav i den åbne dør og en gispende forpjusket kat kom ind af døren.

Og efter lidt kæl og noget vand – var det tid til en lur.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men vejret trækkes overfladisk og hurtigt – og hun har ikke bedt om mad, før hun lægger sig til at sove … så et eller andet har hun været ude for ….

Men nu er hun hjemme. Efter at hun nu for 3. gang har været ude på kattestreger og er kommet tilbage

#1: Da Topper var lukket inde på en fremmed altan

# 2: Da Topper blev holdt fanget af brunstige hankatte

 

Responses

  1. katter har behov for å streife rundt.. jagte.. og finne make.. det er overlevelsesinnstinkt : )

    vi hadde 17 vill-katter på det meste som vi matet.. de forsvant lange stunder avgangen men kom alltid tilbake : )

  2. Det tror jeg du har ret i – men hende her er neutraliseret og de eneste gange hun tidligere ikke har været i “kaldeafstand” har være de to gange hvor hun har været “fanget.

    Derfor uroen.

    Tror at hendes opvækst som vildkat har gjort hende ekstra domicil, nu hvor hun har nogen mennesker, så hun færdes altid rundt om lejligheden, er lige ved siden af os, når vi går op i svømmepølen og kommer når vi fløjter efter hende.


Skriv et svar

Kategorier

