Posted by: Rikke | 10. august 2011

Alt godt kommer til den der venter

Jeg kan huske, at da jeg drønede rundt i København i januar måned, pakkede lejligheden ned og fik styr på alle de praktiske ting (og fik stresset mig selv mere og mere op … mens vi bekymrede os over den politiske situation hernede) – der havde jeg en drøm.

En drøm om et liv hvor jeg ikke skulle op til en bestemt tid, eller bestemte formål.

Hvor jeg selv kunne styre mit liv og hvad jeg brugte min tid til … og jeg drømte specifikt om, at lave mig en kop kaffe og tage den med ud i solen og nyde morgenroen inden min dag gik igang.

…. og så skulle man tro, at jeg havde gjort det til uendelighed i det halve år jeg havde været hernede.

Men et eller andet sted gik der hverdag i det.

Og tidlige morgener med op klokken 6 og afgang til bestemte tider.

Og fluer.

Eller varme.

Eller noget i radioen jeg gerne vil høre og ingen højtalere udenfor.

Eller for meget sol og lidt af det hele.

Indtil i dag.

Hvor jeg egentligt mærkede ordentligt efter og opdagede, at lige præcis på det tidspunkt var det faktisk køligere på terrassen end ind og jeg kunne sidde i skygge og lidt vind og nyde at jeg bor der hvor andre mennesker holder ferie.

Så der sad jeg.

Og kiggede på solen, med min kaffe i hånden.

Og min morgenmad – med juice, blødkogte æg, rugbrød fra derhjemme, og yoghurt med nysyltet tøj af ferskner og kirsebær.

… og et halvt år tilbage hvor jeg selv kan bestemme hvad jeg egentligt vil – og med min divemaster i baglommen endda med en mulighed for at lave noget hernede …. når jeg vil.

Så er man fan’me priviligeret.

Tak.

Responses

  1. hold fast ved denne dagen.. husk den og nyt den.. og ikke minst sørg for der bliver flere !!

    • det vil jeg gøre … de dage man selv bestemmer over, er så meget bedre end alle andre dage 🙂

  2. åh, hvor det lyder og ser dejligt ud.

    Jeg er tilbage i trædemøllen efter 3 ugers ferie, øv.
    Og det der med at stå tidligt op… -det er altså bare totalt ude af sync med min favorit døgn-rytme…

    • Det problem får jeg heldigvis ikke … men jeg havde ikke regnet med at mit år hernede skulle består af så mange tidlige morgener og så få sene aftener … slet ikke når jeg egentligt er et A-menneske.

      alligevel …. i morgen bliver jeg samlet op kl. 6.50 og det er mit helt eget valg.

  3. Like


Skriv et svar

Kategorier

