Posted by: Rikke | 22. august 2011

3 egyptiske dage

Når man rejser i verden, kan man ikke undgå at opdage at begrebet “tid” fortolkes forskelligt fra land til land.

Vi har det også derhjemme, spørg eksempelvis en københavner om hvor lang tid det tager at komme et givent sted hen. Jeg sværger (!) er det en rigtig københavner vil svaret være “ca. 5 minutter”, praktisk taget uanset hvor i byen det drejer sig om og uanset om distancen er 1 eller 10 km.

Sådan er dét og lidt af det samme er der hernede.

For en uges tid tiden var jeg inde i en dykkerbutik, for at kigge på en ny dragt. De havde ikke lige den jeg skulle bruge. Men hvis jeg lige havde et par dage, så ville der komme nye forsyninger. “3 dage” sagde han.

Jeg spurgte om det var 3 egyptiske dage eller 3 dage – og han blev en lille smule fornærmet og fortalte mig at han kun var egyptisk i sit hjerte – i sin forretning var han som en europærer.

I går da jeg så var dernede kunne jeg så konstatere at nok var en europærer i sin butik, men at han stadig brugte egyptiske dage.

 

Responses

  1. : ))) irriterende, men samtidig lærer man en del om tid og kilometer ; )

  2. jeps – the hard way


Skriv et svar

Kategorier

