Posted by: Rikke | 24. august 2011

Med sesambøvs og nummer

Så lykkedes det endeligt at få afviklet den “sejrsmiddag” vi havde lovet min instruktør, som “tak for kampen” med at gøre mig til divemaster.

Det blev til sushi, sushi og alt det vi kunne æde.

Et af de noget bedre – og dyre – steder hernede, kører en all-you-can-eat på makiruller i et begrænset tidsrum. Og endeligt fik jeg afprøvet hvor meget sushi jeg egentligt kan spise.

Og det er sørgeligt meget mindre end jeg havde regnet med.

Men to fade med de fineste flotteste, lækreste og mest smagfulde makiruller jeg længe har sat tænderne i.

Og vi åd gjorde vi.

Og drak lyserød egyptisk mousserende vin, der smagte perfekt til.

Og hyggede os i hinandens selskab.

… gik bagefter småbøvsende ned på den bedste vandpibebar hvor jeg prøvede min første vandpibe.

Som havde lovet mig selv at jeg ville prøve at ryge vandpibe inden jeg tog herfra, men som gammel ryger var jeg bange for at jeg ville blive lidt for glad for det, så jeg havde egentligt besluttet mig for at det skulle være noget af det sidste jeg gjorde – så jeg ikke endte med at blive afhængig af dét.

Og kunne så heldigvis konstatere, at det bliver jeg nok ikke.

Alligevel var det en helt igennem herlig aften og vel hjemme, stadig med besøg af et enkelt sesambøvs i ny og næ, kunne jeg konstatere at PADI har åbnet sine arme for mig og givet mig et officielt nummer og det hele.

En perfekt afslutning på en rigtig god aften.

Responses

  1. : ) Tillykke med divemaster ! håper formen er god, dagen derpå : ))

  2. Mere til lykke. Hvad kommer det til at betyde at dy har fået et nr,mm.

  3. Det kan være det kommer an på tobakken – en sesambøvs smager måske bedre med æbletobak?? 😉

    Og tillykke med titlen!

  4. tak (igen, igen) ….

    Formen var god – hvilket måske også hæger sammen med at en flaske vin koster i nærheden af to dagslønninger … for europæerne hernede og tæt på mindstelønnen for en egypter….

    Nummeret betyder ikke så meget andet end at jeg nu er officielt registreret som en “PADI-pro”, dvs. som en “professionel dykker” i PADI systemet.

    … og ja – æbletobak ville sikkert have været bedre – men godt, godt, godt at jeg ikke blev helt vildt hookt 🙂


Skriv et svar

Kategorier

