Posted by: Rikke | 27. august 2011

Syslerier

Man kan heldigvis mærke at varmen så småt er ved at slippet taget i os. Man kan ånde lidt lettere og man bliver ikke længere svedig bare ved at sidde stille.

Med det lidt mere behagelige temperatur kommer lysten til at foretage sig noget tilbage og i går havde jeg gang i flere projekter.

Det ene af dem var det her nedenunder:

Sikkert helt forkert for årstiden – men nu forsøger jeg mig alligevel og håber at den varme og sol der er hernede alligevel er nok til mit forsøg med at lave tomater i slutningen af august måned.

Tomaterne hernede er desværre pænt dårlige – så da jeg var hjemme tog jeg frøene fra en rigtig god købetomat og en cherrytomat, jeg fik af nogen venners søn (hans første høst).

Frøeneligger nu i en smule jord, jeg skaffede fra en urtepotte, med en brugt æggebakke som potte og plastiskæske som drivhus … og så må vi se.

Man siger at det tager 50 dage at lave en tomatplante og 50 dage for den at sætte og modne frugter – så hvis det lykkedes, så skulle de være klar inden vi rejser 🙂

 

 

 

 

Skriv et svar

Kategorier

